سرور مجازی
zoomit

قانوان‌گذاران درخواستی برای بررسی اپل و گوگل درزمینه جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران مطرح کردند

براساس اعلام وال‌استریت‌ژورنال، قانون‌گذاران در نامه‌ای به لینا کان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، نوشتند که اپل و گوگل به‌طور آگاهانه و با ایجاد شناسه‌های ردیابی تبلیغاتی خاص در سیستم‌عامل‌های موبایلی خود، اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند.

همچنین، این نشریه تأکید می‌کند که هر دو شرکت اشاره‌شده اقدامات مثبتی برای محدودکردن جمع‌آوری داده‌های کاربران انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال، اپل چندین رویکرد متفاوت مثل ورود با حساب کاربری اپل و شفافیت قابلیت ردیابی اپلیکیشن‌ها و حتی گزارش موارد مشکوک درزمینه‌ی حریم خصوصی را در پیش گرفته است.

به‌گزارش 9to5Mac، ازنظر سناتور الیزابت وارن، ران وایدن، کوری بوکر و نماینده‌ی مجلس، سارا جیکوبز، ردیابی اطلاعات کاربران اپل و گوگل می‌تواند سخت‌تر شود. بااین‌حال تا همین چند وقت قبل، اپل شناسه‌ی ردیابی را به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌کرد و کاربران برای غیرفعال‌کردن آن، به طی‌کردن مراحل پیچیده نیاز داشتند.

گوگل نیز این شناسه‌ها را به‌طور پیش‌فرض فعال می‌کند و تا همین اواخر حتی به مصرف‌کنندگان امکان غیرفعال‌کردن آن‌ها را نمی‌داد. سناتور الیزابت وارن و سناتور کوری بوکر و نماینده‌ی مجلس سارا جیکوبز می‌گویند این شناسه‌ها با ایجاد اطلاعات مرتبط با دستگاهی که کارگزاران داده و مشتریانشان می‌توانند از آن برای پیونددادن به سایر داده‌های مربوط به مصرف‌کنندگان استفاده کنند، به بازار داده‌های غیرقانونی دامن زده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل جزئیات جاسوس‌افزار Hermit که دستگاه‌های اندروید و iOS را هدف قرار می‌دهد، منتشر کرد
  • بدافزار جدید اندروید با دورزدن احرازهویت چندعاملی، گذرواژه‌های شما را به‌سرقت می‌برد

وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید اپل بیانیه‌ای دراین‌باره ارائه نکرده است. همچنین، گزارش می‌دهد سال گذشته از زمانی‌که خان ریاست FTC را به‌دست گرفت، این آژانس به‌دنبال تقویت قوانینی است که بر نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌های کاربران ازطریق مشاغل دیجیتال نظارت می‌کند.

در چندسال گذشته، اپل یکی از شرکت‌های برجسته در حفظ حریم خصوصی بوده است؛ اما این شرایط نیز غول فناوری مستقر در کوپرتینور را دربرابر مجادله‌هایی با ادعای انحصار یا حتی تلاش ناکافی برای تضمین امنیت داده‌های کاربران در سراسر وب محفوظ نمی‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا