سرور مجازی
فضای مجازی

ثبت یک رکورد جدید در صنعت فرودگاهی ایران/راه‌اندازی سامانه ILS باند 29 راست فرودگاه مهرآباد طی 6 ماه

– اخبار اقتصادی –

شاپور حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: پیش از این باند 29 راست فرودگاه فقط برای تیک آف هواپیما های بدنه متوسط و در طول روز قابل استفاده بود، اما با شروع عملیات بهسازی، استفاده کامل از باند 29 راست جهت استمرار پروازهای موجود مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف تعدادی از موانع نفوذ کرده در سطوح بی‌خطری آن حذف، ارزیابی ریسک کاملی روی آن انجام و دستورالعمل خاص بهره برداری از آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد.

وی افزود: با بررسی‌های کارشناسی در راستای افزایش ایمنی پروازها، کاهش فشارکاری خلبانان و کنترلرهای ترافیک هوایی عملیات نصب سیستم فرود دقیق ILS نیز علاوه بر سامانه‌های کمک بصری در دستور کار فرودگاه قرار گرفت.

قائم مقام مدیرکل فرودگاه مهرآباد یادآور شد: بر این اساس و در یک برنامه زمانبندی شده دستگاه کمک ناوبری ILS بر روی باند 29 راست نصب و پس از تایید وارسی پروازی FLIGHT CHECK عملکرد این سیستم و طرح های تقرب جدید مبتنی بر این سامانه و تایید نهایی آن ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از ساعت 4:30 دقیقه بامداد فردا پنجشنبه 28 مرداد 1400 قابل استفاده توسط شرکت‌های هواپیمایی و دیگر ذینفعان صنعت هوانوردی است.

حیدری با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان الکترونیک هواپیمایی جهت نصب این سیستم در کمترین زمان ممکن (6 ماه) و ارائه طرح های تقرب از سوی اداره طراحی اداره کل کنترل ترافیک هوایی، گفت: از زحمات تک تک مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران که در انجام این مهم سهیم بودند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا