سرور مجازی
اقتصادی

یک پیشنهاد جدید برای حقوق سربازان/ افزایش حقوق در راه است

یک پیشنهاد جدید برای حقوق سربازان/ افزایش حقوق در راه است

سید محسن دهنوی ، با تاکید بر اینکه حقوق سربازان باید مبتنی بر آنچه در مجلس تصویب شده پرداخت شود، اظهار داشت: درباره حقوق سربازان، مجلس هر سال در جریان بررسی لایحه بودجه سالیانه کشور مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند و اعداد و ارقام مربوط به میزان افزایش حقوق سربازان را در جداول بودجه پیش‌بینی و تصویب می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که مجلس میزان افزایش حقوق سربازان را تعیین و این موضوع تبدیل به قانون می‌شود، دیگر این مسأله به مرحله اجرا می‌رسد. ستاد کل نیروهای مسلح هم همواره اعلام آمادگی و تاکید کرده که هر چقدر سازمان برنامه و بودجه برای حقوق سربازان تخصیص دهد، به سربازان پرداخت می‌کند. در واقع، ستاد کل نیروهای مسلح اعتباری را که سازمان برنامه و بودجه برای حقوق سربازان تخصیص می‌دهد، با فرمول دقیقی بین سربازان توزیع و حقوق آنان را پرداخت می‌کند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر حقوق سربازان مطابق با مصوبه مجلس نیست، ایراد از سازمان برنامه و بودجه است و آنان باید اعتبار مربوط به این موضوع را به طور دقیق و بر اساس مصوبه مجلس تخصیص دهند که ما بارها این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

دهنوی افزود: در حال حاضر به مصوبه مجلس درباره حقوق سربازان متأهل و به ویژه آن دسته از سربازانی که فرزند دارند و در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند، به طور کامل عمل می‌شود و دریافتی آنان خوب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل در این مورد بیشتر مربوط به سربازان مجردی است که خدمت سربازی خود را در مناطق غیرعملیاتی می‌گذرانند که به دلیل کمبود تخصیصی که از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، پرداختی حقوق به این سربازان کمتر از قانون مجلس است. این اشکال به سازمان برنامه و بودجه و تخصیص منابع بازمی گردد که ما حتماً پیگیری می‌کنیم تا رفع شود.

وی تاکید کرد: حتماً در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده به گونه‌ای درباره موضوع افزایش حقوق سربازان تصمیم‌گیری می‌کنیم تا دیگر شاهد تکرار این مسأله نباشیم و حقوق همه سربازان دقیق و مطابق با قانون مجلس پرداخت شود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس احتمالاً برای سال آینده حقوق سربازان را به چه میزان افزایش می‌دهد، گفت: یکی از پیشنهادات ما در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ این خواهد بود که به میزانی که به حقوق سایر اقشار جامعه به ویژه کارکنان دولت اضافه می‌شود، باید به حقوق سربازان هم اضافه شود. برای مثال، اگر قرار باشد حقوق کارمندان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش یابد، پیشنهاد ما این است که حقوق سربازان هم باید همین میزان افزایش پیدا کند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا