سرور مجازی
اقتصادی

رکورد جدید نرخ سود بین بانکی | نرخ سود چند درصد شد؟

رکورد جدید نرخ سود بین بانکی | نرخ سود چند درصد شد؟

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بین بانکی نشان میدهد که این نرخ در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۲ شهریورماه نسبت به هفته قبل از آن با افزایش همراه شده و به ۲۳.۶۲ درصد رسیده است.

نرخ سود ۲۳.۶۲ درصدی بالاترین نرخ سود بین بانکی در ۱۵ هفته گذشته است؛ نرخ سود بین بانکی از اواسط اردیبهشت تا خردادماه سال جاری در بالاترین سطح بوده و رکوردهایی بین ۲۳.۶۰ تا ۲۳.۷۶ درصد به ثبت رسانده بود.

نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه، پس از ۶ هفته درجا زدن در کانال ۲۳.۴ درصدی، وارد کانال جدید ۲۳.۵ درصدی شد و از هفته قبل نیز با عبور از این کانال وارد رکورد جدیدی در دامنه ۲۳.۶ درصدی شده است.

عدم مداخله بانک مرکزی در بازار بین بانکی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل حرکت رو به بالای نرخ بهره بین بانکی یاد کرد.

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳درصدی در نوسان است.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا