سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت از کاربران ویندوز ۸٫۱ می‌خواهد سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند

بعید به‌نظر می‌رسد همچنان کاربران زیادی تمایل به استفاده از ویندوز ۸٫۱ داشته باشند، اما درهرحال مایکروسافت قصد دارد این دسته از افراد را به استفاده از نسخه‌های جدیدتر ویندوز وادار کند. با نزدیک‌شدن به پایان عمر ویندوز ۸٫۱، غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند به کاربران هشدار می‌دهد که پایان کار نزدیک است و باید در اولین‌فرصت آن را ارتقا دهند.

آخرین تلاش مایکروسافت برای کاربران ویندوز ۸٫۱

به گزارش Makeuseof، مایکروسافت تمایلی ندارد کاربران از ویندوز ۸٫۱ استفاده کنند. تصمیم مایکروسافت بدین‌دلیل است که پشتیبانی از سیستم‌عامل مورد اشاره از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) به‌بعد موقف خواهد شد و پس از آن کاربران دیگر وصله‌های امنیتی رسمی برای محافظت دربرابر آسیب‌‌پذیری‌ها دریافت نخواهند کرد.

بدین‌ترتیب، مایکروسافت قصد دارد به‌همه‌ی کاربران هشدار دهد که پشتیبانی از ویندوز ۸٫۱ درحال پایان است. کاربران این نسخه از ویندوز از جولای ۲۰۲۲ پیام‌هایی مشاهده خواهند کرد که از آن‌ها درخواست می‌کند به نسخه‌های جدیدتر به‌روزرسانی کنند. کاربران امکان خواهند داشت که اعلان‌های مورداشاره را تا زمانی‌که ویندوز ۸٫۱ از حالت پشتیبانی خارج شود، غیرفعال کنند.

مایکروسافت مشتاق است که ویندوز ۱۱ را به همه‌ی افرادی که همچنان از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌کنند، توصیه کند، اما هیچ‌چیز مانع آن نمی‌شود که درصورت تمایل افراد سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. با توجه به این‌که ویندوز ۱۰ در انجام برخی کارها حتی بهتر از ویندوز ۱۱ عمل می‌کند، شاید برخی افراد پیش از پایان پشتیبانی در اکتبر ۲۰۲۵، همچنان از این نسخه استفاده کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویندوز ۱۱ به قابلیت مشابه iOS و اندروید برای پایش دسترسی اپ‌ها به میکروفون و وب‌کم مجهز می‌شود
  • وصله امنیتی مایکروسافت برای رفع آسیب‌پذیری خطرناک Follina در ویندوز منتشر شد

اینکه مایکروسافت به عمر ویندوز ۸٫۱ پایان دهد چندان تعجب‌آور نیست. این غول نرم‌افزاری بیشتر محصولات قدیمی را که از آن زمان با نسخه‌های امن‌تر جایگزین کرده، متوقف خواهد کرد؛ البته نکته‌ی جالب این است که غول فناوری مستقر در ردموند، با چه سرعتی قصد دارد به پشتیبانی از نسخه‌ی ۸٫۱ ویندوز خاتمه دهد.

همان‌طور که ZDNet نیز اشاره می‌کند، ویندوز ۸٫۱ مثل ویندوز ۷ نیست. مایکروسافت پشتیبانی گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌های امنیتی را به کاربران ویندوز ۷ ارائه می‌دهد که دلیل آن محبوبیت این سیستم‌عامل است. بااین‌حال، مایکروسافت درمورد ویندوز ۸٫۱ چنین اقداماتی را تکرار نکرد؛ پس ردموندی‌ها فقط می‌خواهند آن را منسوخ کنند.

ازآنجاکه مایکروسافت درحال پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ۸٫۱ است، کاربران سیستم‌عامل یادشده به‌زودی اعلان‌هایی دراین‌مورد دریافت خواهند کردو این‌که آیا همچان افرادی تمایل داشته باشند از این سیستم‌عامل استفاده کنند، داستانی متفاوت است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا