سرور مجازی
zoomit

گوگل کروم در iOS برای رقابت بهتر با سافاری میزبان ۶ قابلیت جدید شد

اپل اعلام کرد در سیستم‌عامل iOS 16 سیستم‌های حفاظت از حریم خصوصی سافاری را بهبود می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی به این مرورگر اضافه می‌کند. گوگل از همین حالا برای جدی‌تر کردن رقابت با سافاری، مرورگر کروم را در آیفون‌های اپل با ۶ قابلیت جدید به‌روزرسانی کرده است. شماری از این قابلیت‌ها در نسخه‌ی اندروید کروم هم ارائه شده‌اند و بقیه‌ی آن‌ها بعدا برای اندروید منتشر می‌شوند.

براساس گزارش دیجیتال ترندز، به‌روزرسانی جدید کروم سیستم‌های امنیتی نسخه‌ی iOS این مرورگر را تقویت می‌کند. مرورگر کروم در صورت افشای دیتابیس‌های حاوی رمز عبور به شما هشدار می‌دهد و دربرابر حملات فیشینگ و بدافزار از شما مراقبت می‌کند. کروم همچنین به هنگام ورود به سایت‌هایی که احتمالاً بدافزار در خود دارند، به شما هشدار خواهد داد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آموزش پاک کردن کش کروم

اگر نام کاربری و رمز عبور حساب شما در دیتابیس‌های هک‌شده موجود بوده باشد، به هنگام وارد کردن این اطلاعات در در نسخه‌ی اندروید یا دسکتاپ کروم، هشداری روی صفحه مشاهده خواهید کرد. قابلیت موردبحث که Enhanced Safe Browsing نام دارد هم‌اکنون به کاربران نسخه‌ی iOS کروم نیز ارائه می‌شود. در آیفون یا آیپد با مراجعه به مسیر Chrome > More > Settings > Enhanced Safe Browsing می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

گوگل همچنین سیستم مدیریت رمز عبور را در کروم بهینه‌تر کرده تا نیازی به اپلیکیشن مجزا برای مدیریت رمزهای عبور خود نداشته باشید. می‌توانید در iOS قابلیتی برای Google Password Manager فعال کنید تا به کروم اجازه دهد رمزهای عبور را بسازد و ذخیره کند. کروم همچنین می‌تواند رمز عبور حساب‌های شما را در تمامی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مدنظرتان به‌صورت خودکار وارد کند.

این‌که چرا بخواهید سیستم مدیریت پسورد گوگل را به سیستم داخلی iOS ترجیح دهید موضوعی بحث‌برانگیز است، اما در هر صورت ارائه‌ی چنین قابلیتی توسط گوگل اتفاق مثبتی به حساب می‌آید.

اگر مدتی است از کروم استفاده نمی‌کنید، قابلیت جدیدی در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد سریعا محتوای جدید را پیدا کنید. این قابلیت به‌زودی در نسخه‌ی اندروید کروم نیز ارائه خواهد شد. گوگل از سیستم یادگیری ماشینی گوشی استفاده می‌کند تا وب‌سایت‌ها را در زبانِ مدنظر شما به نمایش دربیاورد.

انتقال گزینه های تنظیمات به نوار آدرس در آپدیت جدید کروم iOS

پس از نصب نسخه‌ی جدید کروم می‌توانید در نوار آدرس به‌دنبال تنظیمات داخلی اپلکیشن بگردید که قابلیت مفیدی است. برای مثال اگر می‌خواهید داده‌های وب‌گردی را پاک کنید، می‌توانید سریعا در نوار آدرس عبارت Delete History را تایپ کنید تا کروم گزینه‌ای برای انتقال مستقیم به صفحه‌ی پاک کردن داده‌های وب‌گردی ارائه دهد.

قابلیت موردبحث در حال حاضر به سه حالت محدود است: پاک کردن داده‌های وب‌گردی، باز کردن تب ناشناس و تنظیم کروم به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض.

مقاله‌های مرتبط:

  • سافاری به رکورد یک‌میلیارد کاربر رسید؛ کروم و اج در جایگاه اول و سوم مرورگرهای محبوب
  • رویکرد متفاوت فایرفاکس و کروم درقبال افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات چیست؟

گوگل همچنین با اعمال اصلاحاتی براساس بازخورد کاربران، استفاده از منوی سه‌نقطه‌ی کروم را ساده‌تر می‌کند. تب Bookmarks و Reading List در منوی سه‌نقطه به جایگاه بالاتری منتقل می‌شوند. گوگل گفته است در هفته‌های آینده به‌روزرسانی‌های جدیدی برای نسخه‌ی iOS مرورگر کروم منتشر می‌کند.

گوگل کروم سال‌ها است به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر دنیا شناخته می‌شود و فاصله‌ی زیادی با مرورگرهای دیگر دارد، بااین‌حال مایکروسافت اج و سافاری در چند وقت اخیر توانسته‌اند تعداد کاربران خود را افزایش دهند. آمار نشان می‌دهد سافاری اکنون یک میلیارد کاربر دارد. سافاری پس از کروم دومین مرورگری است که یک میلیارد کاربر عبور می‌کند. بیش از ۳٫۳ میلیارد نفر در حال استفاده از مرورگر کروم هستند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا