سرور مجازی
zoomit

سامسونگ به‌دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره ضدآب‌بودن گوشی‌های گلکسی 14 میلیون دلار جریمه شد

نهاد ناظر مصرف‌کنندگان و کمیسیون مصرف‌کنندکان استرالیا موسوم به ACCC سال ۲۰۱۹ پرونده‌ای را برای تبلیغات مربوط به ۷ مدل از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ مطرح کرد. ACCC این شرکت را به‌دلیل گمراه‌کردن مشتریان با ادعاهای خود درباره‌ی گوشی‌های هوشمندش که در بیش از ۳۰۰ آگهی از فوریه‌ی ۲۰۱۶ ارائه شده است، به دادگاه کشاند.

به‌گزارش Neowin، این تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، فضای آنلاین، تلویزیون، بیلبوردها، بروشورها و سایر رسانه‌هایی منتشر شده است که گوشی‌های گلکسی را دربرابر آب مقاوم نشان می‌دهند. در این آگهی‌ها، گوشی‌های گلکسی در استخرها و سواحل استفاده می‌شدند؛ درحالی‌که سامسونگ نیز آن‌ها را به‌عنوانی محصولاتی معرفی کرده است که تا عمق ۱٫۵ متری آب به‌مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند.

سامسونگ برای حل‌وفصل این پرونده موافقت کرده است که ۹ آگهی برای ۷ دستگاه سری گلکسی گمراه‌کننده بوده است.همچنین، اعتراف کرده است که اگر دستگاه‌ها در آب‌نمک‌دار یا استخر استفاده شوند، احتمال آسیب‌دیدن آن‌ها وجود داشته است. ناگفته نماند این شرکت از آن زمان، با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مدل‌های بعدی گوشی‌های سری گلکسی، این مشکلات را برطرف کرده است.

آگهی ضد آب بودن گلکسی S6

مقاله‌ی مرتبط:

  • بزرگ‌ترین شکست‌ها و اشتباهات خجالت‌آور سامسونگ؛ از پروژکتور جیبی تا گلکسی نوت ۷
  • سامسونگ از ISOCELL HP3 دومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

قاضی مایکل مورفی توافق بین سامسونگ و سازمان نظارتی استرالیا را تأیید کرد. او گفت بسیاری از مصرف‌کنندگان با تکیه بر نمایندگی‌ها از گوشی‌های خود به‌‌گونه‌ای استفاده می‌کردند که در این اگهی‌ها نشان داده می‌شود. او افزود که جریمه‌ی ۱۴ میلیون دلاری به‌عنوان عاملی بازدارنده عمل می‌کند و درواقع، ۱۴ درصد از سود سامسونگ استرالیا در ۶ سال گذشته است. همچنین، وی اعلام کرد این شرکت به‌تازگی پس از سال‌ها مخالفت با پرونده‌ی ACCC برای حل‌وفصل این موضوع همکاری کرده است.

جینا کاس‌گوتلیب، رئیس ACCC، از این حکم استقبال کرد و گفت:

این جریمه به‌عنوان هشداری مهم برای مشاغل عمل می‌کند و نشان می‌دهد همه‌ی ادعاهای مربوط به محصولات باید ثابت شوند. ACCC به اقدامات اجرایی علیه مشاغلی ادامه خواهد داد که مصرف‌کنندگان را با ادعاهایی درباره‌ی ماهیت یا مزایای محصولاتشان گمراه‌ می‌کنند.

سامسونگ در مدت ۳۰ روز جریمه‌ی ۱۴ میلیون دلاری را علاوه‌بر هزینه‌ی ۲۰۰ هزار دلاری برای کمک به هزینه‌های ACCC پرداخت خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا