سرور مجازی
zoomit

پوکو X4 GT و F4 به‌ترتیب با تراشه Dimensity 8100 و Snapdragon 870 معرفی شدند

پس از هفته‌ها شایعه و گزارش، پوکو امروز رسماً دو گوشی موردانتظار X4 GT و F4 را رونمایی کرد. همان‌طورکه در گزارش‌های قبلی اشاره شده بود، این دو گوشی به‌ترتیب به سیستم-روی-چیپ Dimensity 8100 و Snapdragon 870 مجهز شده‌اند.

پوکو X4 GT

پوکو X4 GT

معمولاً گوشی‌های سری F پوکو برترین مدل‌های این برند هستند؛ اما پوکو X4 GT نیز با بهره‌گرفتن از تراشه‌ی Dimensity 8100 می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای خریداران تبدیل شود. این تراشه‌ی میان‌رده که برپایه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC ساخته شده است، از چهار هسته‌ی Cortex-A78 و پردازنده‌ی گرافیکی جدید Mali-G610 MC6 استفاده می‌کند. این سیستم-روی-چیپ عملکرد موفقی از خود نشان داده و در بیشتر معیارها، از Snapdragon 870 بهتر ظاهر شده است و حتی در برخی سناریوها می‌تواند با Snapdragon 888 نیز رقابت کند.

پوکو X4 GT

GSMArena می‌نویسد X4 GT تمرکز زیادی روی قابلیت‌های گیمینگ دارد؛ به‌همین‌دلیل، به صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی با وضوح ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰٫۵:۹ مجهز شده است که آن را به سریع‌ترین نمایشگر این سری از گوشی‌های پوکو تبدیل می‌کند. نرخ نمونه‌برداری لمسی این صفحه‌نمایش نیز ۲۷۰ هرتز است و از یک‌میلیارد رنگ و فناوری دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات نمایشگر این گوشی می‌توان به حداکثر روشنایی ۶۵۰ نیت و استفاده از پنل کم‌نور DC اشاره کرد. این صفحه‌نمایش با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۵ نیز محافظت می‌شود. در مقام مقایسه، پوکو X3 GT با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس وکتوس پوشانده شده بود.

پوکو X4 GT از فناوری خنک‌کننده‌ی LiquidCool 2.0 برای مدیریت گرما بهره می‌برد. سطح خنک‌کننده‌ی این سیستم درمقایسه‌با X3 GT حدود ۳۲ درصد بزرگ‌تر است و ۷ لایه‌ی گرافیتی هم دارد. این دستگاه به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است.

پوکو به درخواست‌های مشتریان خود گوش داده و اکنون جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را به X4 GT بازگردانده است. این یعنی هیچ نگرانی بابت تأخیر در استفاده از هدفون‌های بلوتوث نخواهید داشت و می‌توانید هم‌زمان با شارژ گوشی، از هدفون‌های سیمی خود استفاده کنید. این دستگاه به باتری ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌گفته‌ی پوکو، مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ کامل این گوشی از ۰ تا ۱۰۰ درصد حدود ۴۶ دقیقه است. این باتری امکان تماشای ۲۲ ساعت ویدئو متوالی را فراهم می‌کند. از دیگر مشخصات گوشی یادشده می‌توان به بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از دالبی‌اتموس اشاره کرد.

صفحه‌نمایش پوکو X4 GT درمقایسه‌با مدل سال گذشته کمی بلند‌تر است که در دست گرفتن آن را آسان‌تر می‌کند. وزن این دستگاه ۲۰۰ گرم است؛ درحالی‌که وزن مدل قبلی آن ۱۹۳ گرم بود. این گوشی در رنگ مشکی و آبی و نقره‌ای دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

پوکو X4 GT از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر (1/1.72 اینچ با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری) از سال گذشته بهره می‌برد. درکنار دوربین اصلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو تعبیه شده است. این گوشی به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی 1/3.06 اینچی نیز مجهز شده که ابعاد پیکسل‌های آن نیز ۱٫۰ میکرومتر است. از دیگر مشخصات X4 GT می‌توان به حسگر اثرانگشت در لبه‌ی کناری، موتور خطی محور ایکس، پشتیبانی از 5G، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵٫۳، NFC و سنسور مادون‌قرمز اشاره کرد.

پوکو X4 GT از ۲۷ ژوئن (۶ تیر ۱۴۰۱) ازطریق خرده‌فروشی‌های منتخب ازجمله فروشگاه آنلاین رسمی پوکو دردسترس خریداران خواهد بود. این محصول در فاصله‌ی بین ۲۷ ژوئن تا ۷ جولای (۶ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) با تخفیف اولیه‌ی ۸۰ یورویی فروخته خواهد شد؛ بنابراین، مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن با قیمت ۳۸۰ یورو و مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن با قیمت ۴۳۰ یورو دلار عرضه خواهد شد.

پوکو F4

پوکو F4

سال گذشته، پوکو F3 با تراشه‌ی Snapdragon 870 معرفی شد و ظاهراً عملکرد این سیستم-روی-چیپ به‌قدری رضایت‌بخش بوده است که پوکو F4 نیز دوباره با این تراشه روانه‌ی بازار می‌شود. همان‌طورکه اشاره شد، این گوشی با تمرکز بر عملکرد دوربین طراحی شده است و اگر به قدرت پردازشی بیشتری نیاز دارید، بهتر است نگاهی به پوکو F4 GT بیندازید؛ زیرا این مدل به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen1 مجهز شده است.

پوکو F4 اولین دستگاه این سری از محصولات پوکو است که از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند. دوربین اصلی این دستگاه 1/2 اینچی است و از پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی این گوشی نیز f/1.8 است. این دستگاه مثل X4 GT به دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۱۹ درجه و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است. دوربین سلفی آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.

پوکو F4

پوکو F4 مثل پوکو F3 از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد؛ اما سرعت شارژ آن اکنون از ۳۳ وات به ۶۷ وات ارتقا یافته است. این ویژگی باعث می‌شود مدت‌زمان موردنیاز برای شارژ کامل دستگاه درمقایسه‌با مدل سال گذشته از ۵۲ به ۳۸ دقیقه کاهش یابد.

صفحه‌نمایش پوکو F4 نیز مشابه مدل سال گذشته‌ی این گوشی است. این دستگاه از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED E4 سامسونگ بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. وضوح این صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و حداکثر روشنایی آن ۱۳۰۰ نیت است و از نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. این نمایشگر از HDR10 Plus و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند و با لایه‌ای ازجنس گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. پوکو مدعی شده است که تنظیم رنگ حرفه‌ای با قابلیت TrueColor روی این صفحه‌نمایش اعمال شده است.

پوکو F4 مثل برادر خود به حسگر اثرانگشت در لبه‌ی کناری و موتور خطی محور ایکس مجهز شده است. این دستگاه دو بلندگو با پشتیبانی از دالبی‌اتموس و سنسور مادون‌قرمز نیز دارد؛ البته در این مدل از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست.

مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پوکو F4 با قیمت ۴۰۰ یورو و مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن با قیمت ۴۵۰ دلار به‌زودی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این مدل نیز در فاصله‌ی بین ۲۷ ژوئن تا ۷ جولای (۶ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) با تخفیف اولیه‌ی ۵۰ یورویی عرضه خواهد شد.

پوکو F4 در هند ازطریق Flipkart در سه نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس قرار خواهد گرفت. قیمت این مدل‌ها به‌ترتیب ۳۶۰ و ۳۸۵ و ۴۳۵ دلار خواهد بود. مدیرعامل پوکو هند اعلام کرده است که پوکو F4 به‌جای یک‌ سال، با دو سال گارانتی فروخته خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا