سرور مجازی
اقتصادی

آغاز فعالیت شبکه لاکرهای هوشمند پستی جابار با رویکرد اکوسیستمی

آغاز فعالیت شبکه لاکرهای هوشمند پستی جابار با رویکرد اکوسیستمی

محمد احمدی معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست، با تبریک روز جهانی پست و با اشاره به اینکه دو استراتژی اصلی شرکت ملی پست، هوشمند سازی و افزایش سطح دسترسی مردم است، گفت: از مسائل کلیدی صنعت پست، نیاز به ترمیم و توجه ویژه به این موضوعات است که نتیجه آن خدمات رسانی بهتر و با کیفیت‌تر برای شکل دادن به ابعاد این صنعت است و این هدف بدون همیاری بخش خصوصی و دولتی ممکن نیست.

آغاز فعالیت شبکه لاکرهای هوشمند پستی جابار با رویکرد اکوسیستمی

احمدی با بیان اینکه برای تامین زیرساخت‌های فنی و حقوقی حدود ۴ ماه است که تلاش‌ها بیشتر شده است، اظهار داشت: تمرکز بر تعامل بهینه و استراتژی ترابرد بخش دولتی و خصوصی در این باره بسیار حائز اهمیت است.

معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست، عنوان کرد: همکاری با شرکت جابار و دیگر فعالان این حوزه، فضا را برای تعامل سازنده و ارائه خدمات بهینه‌تر فراهم می‌کند.

وی افزود: در فاز نخست این طرح، از ظرفیت توزیع صندوق ها استفاده می کنیم و امیدواریم سریع‌تر به فاز باجه تحویل برسیم.

در ادامه این مراسم، رامین سمیع زاده مدیر عامل جابار با اشاره به تعامل مثبت و پویایی که میان دو شرکت اتفاق افتاده است، گفت: امیدواریم موفق شویم دست به دست یکدیگر، برای کمک به کسب و کار و مردم پیش برویم.

وی با بیان اینکه این شرکت هم‌راستا با روندهای بین المللی، مثل تحول دیجیتال، هوشمند سازی و شخصی سازی به ارائه خدمات پستی برای کسب و کارها و مردم اهتمام دارد، گفت: این شرکت حدود ۳ سال است که با رویکردهای فوق و نیز با هدف حفظ محیط زیست و حرکت درست توسعه پایدار مشغول به فعالیت است.

سمیع زاده با بیان اینکه ماموریت جابار توسعه شبکه لاکرهای هوشمند به منظور تکمیل زنجیره ارزش پست و لجستیک و تجارت الکترونیک با رویکرد اکوسیستمی است، گفت: ما علاوه بر کوریرها با فروشگاه‌های آنلاین، سفارش گردان‌ها و پلتفرم‌ها نیز همکاری و تعاملات خوبی داریم که از این به بعد شتاب بیشتری هم خواهد گرفت و در نیمه دوم سال جاری خدماتی ارائه می شود که در اکثر مراکز استان‌ها، کسب و کارها و مردم از خدمات لاکرهای جابار بهره خواهند برد.

آغاز فعالیت شبکه لاکرهای هوشمند پستی جابار با رویکرد اکوسیستمی

سمیع‌زاده توضیح داد: امروزه با تغییر و افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، اینکه کاربران (گیرندگان) ساعت‌ها در یک محل، منتظر رسیدن (دریافت) بسته پستی خود باشند، موجه و قابل قبول نیست و باید بتوانیم زمان و محل تحویل را تا حد امکان مدیریت کنیم که از دستاوردهای این رویکرد، انعطاف‌پذیری، امنیت خاطر و احترام به حریم خصوصی کاربران است که همه به نوعی برگرفته از مفهوم «شخصی سازی» است.

وی افزود: طرف دیگر این بحث، کوریرها هستند که وظیفه جابجایی بسته‌ها را برعهده دارند. در واقع شرکت عرضه خدمات پستی نیز بایستی بجای این که تعداد زیادی بسته را به مقاصد مخلتف برساند آنها را در مکانی مشخص بگذارد تا گیرندگان، بسته‌های پستی خود را در این مکان‌های خاص تحویل بگیرند و همه ی این موارد به نوعی بر ضرورت وجود صندوق‌های هوشمند جابار تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۶ جابار در ۵۳ ایستگاه در تهران و ۴ شهر دیگر فعال است، گفت: این آمار تا پایان سال دو برابر خواهد شد و طی دو سال آینده به ۹۸۰ جابار در سراسر ایران می رسد.

سمیع زاده ضمن تاکید مجدد بر مزیت شخصی‌سازی، از مزایای این سرویس به انعطاف پذیر شدن خدمات پستی برای مردم و مشاغل در بازۀ زمان و مکان اشاره کرد و گفت: این خدمت علاوه بر سادگی در استفاده، به کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: ما در تمام بخش‌های خدمات پستی آمادگی داریم تا با شرکت ملی پست همکاری و تعامل داشته باشیم.

محمود لیائی معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران نیز در این مراسم با ابراز امیدواری از اینکه تعداد لاکرهای هوشمند به رقم قابل توجهی در سراسر کشور برسد تا این شرکت بتواند خدمات هوشمند پستی را با کیفیت بیشتر ارائه کند، اظهار کرد: می‌خواهیم به سمتی حرکت کنیم که خدمات پستی را در محل زندگی مردم ارائه کنیم نه اینکه مردم به دفاتر پستی بیایند.

لیائی با اشاره به اینکه اگر این لاکرها در مجتمع های مسکونی قرار بگیرد، به نوعی عمل به این وعده است، ابراز امیدواری کرد: در مراحل بعد، این لاکرها در سایر مناطق پرتردد و مجتمع های مسکونی قرار گیرد.

به گفته وی زیرساخت‌های سخت افزاری باید به سمتی برود که سرویس دهی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت پست با بیان اینکه بسیاری از کشورها این مسیر را پیش از این رفته اند، ابراز داشت: ما بتوانیم با کمک هوش و ذوق ایرانی سرویس های ویژه تری را طراحی کنیم.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: سال آینده این مراسم در استان‌های دیگر کشور برگزار شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا