سرور مجازی
zoomit

پتنت جدید اپل مک‌بوک را با نمایشگر دوگانه و پد شارژ بی‌سیم آیفون نشان می‌دهد

گواهی حق‌ اختراع اپل که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد این شرکت در حال بررسی مک‌بوک جدیدی است که می‌تواند آیفون شما را به‌صورت بی‌سیم شارژ و از ورودی‌های لمسی نیز پشتیبانی کند. به گزارش iMore، پتنت اپل با عنوان «دستگاه مجهز به سیستم رابط یکپارچه» ثبت شده و در بخشی از توضیحات آن آمده است:

این کامپیوتری قابل‌حمل متشکل از بخش نمایشگر و بخش پایه است. پایه‌ی این دستگاه به‌طور محوری به بخش نمایشگر متصل شده است. امکان دارد قسمت پایه شامل یک قاب پایینی و یک قاب بالایی باشد که از ماده‌ای دی‌الکتریک تشکیل شده و به قاب پایینی متصل است. قاب بالایی ممکن است شامل اِلِمان دیگری باشد که سطح بالایی قسمت پایه را مشخص می‌کند و دیواره‌ای جانبی دارد که با اِلِمان بالایی یکپارچه شده است و سطح جانبی قسمت پایه را مشخص می‌کند.

همچنین، ممکن است رایانه‌ی قابل‌حمل شامل سیستمی سنجشی باشد که سطح بالایی آن به حسگری برای تعیین محل ورودی لمسی مجهز شده است. علاوه‌براین، سیستم حسگر ثانویه‌ای در این دستگاه تعبیه شده است که برای تعیین نیروی ورودی لمسی استفاده می‌شود.

پتنت مک بوک اپل با نمایشگر دوگانه و شارژ بی سیم آیفون

این پتنت جزئیات مک‌بوکی را با بخش پایه‌ی آن نشان می‌دهد که شامل سیستم انتقال انرژی بی‌سیم القایی است. سطح بیرونی این پایه می‌تواند انرژی الکتریکی را به دستگاه‌های سازگار با فناوری شارژ بی‌سیم انتقال دهد. ظاهراً این بخش به‌عنوان شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های آیفون در نظر گرفته شده است.

گواهی حق‌ اختراع جدید اپل فناوری دیگری را نیز نشان می‌دهد که می‌توان از آن برای حساس‌کردن کی‌بورد به لمس استفاده کرد تا تقریباً مثل صفحه‌ای لمسی یا لپ‌تاپی مجهز به نمایشگر دوگانه، ورودی‌ها را دریافت کند و هنگام تایپ، تصویری از کی‌بورد نشان دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مهندس سابق اپل توضیح می‌دهد چرا اولین آیفون قابلیت Copy و Paste نداشت
  • ظاهراً عینک واقعیت افزوده اپل وارد مرحله توسعه‌ طراحی شده است

طبق توضیحات این پتنت، امکان دارد نمایشگر دوم این مک‌بوک در پایه‌ی آن تعبیه شود. همچنین، ممکن است نمایشگر دوم به‌گونه‌ای پیکربندی شود که تصویر باز کی‌بورد را در ناحیه‌ی مخصوص کی‌بورد روی قاب بالایی نمایش دهد. تصویر کی‌بورد می‌تواند شامل عکس یک کلید باشد و سیستم حسگر دوم نیز می‌تواند به‌گونه‌ای پیکربندی شود که با تشخیص کلید و میزان نیروی واردشده به آن، ورودی مدنظر را ثبت کند.

بخش پایینی مک‌بوک مدنظر اپل در این پتنت علاوه‌بر نمایشگر دوم، می‌تواند به حسگرهایی مثل شتاب‌سنج و حتی حسگرهای بیومتریک برای بررسی اثرانگشت و حسگرهای دیگری مثل تشخیص سطح اکسیژن خون، قندخون، ردیابی چشم و اسکن شبکیه‌چشم مجهز شود.

همچنین، پتنت اپل می‌تواند نشانه‌ای برای استفاده از نماشگرهای LED و LCD و OLED در مک‌بوک‌های بعدی این شرکت باشد؛ زیرا به‌تازگی برخی شایعات نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل احتمالاً در مک‌بوک‌های سال ۲۰۲۴ از پنل‌های OLED استفاده خواهد کرد. قابلیت‌های اشاره‌شده در این پتنت نشان‌دهنده‌ی مسیر مک‌بوک‌های آینده‌ی اپل است. ناگفته نماند این شرکت به‌تازگی مک‌بوک ایر M2 و مک‌بوک پرو M2 جدید خود را نیز رونمایی کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا