سرور مجازی
zoomit

تیم‌ کوک به جزئیاتی از پیشرفت‌های هدست واقعیت افزوده اپل اشاره کرد

اپل مشغول کار روی هدست واقعیت افزوده است و این موضوع تازه‌ای نیست. تیم‌ کوک، مدیرعامل این شرکت، به‌تازگی در مصاحبه‌ای، نکاتی درباره‌ی این محصول به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد این هدست واقعاً در دست توسعه قرار دارد.

Ma Si از China Daily دیدگاه تیم کوک درباره میزان اشتیاق مصرف‌کنندگان چینی به محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را پرسید. او به نارضایتی مشتریان از محصولات فعلی بازار اشاره کرد و احتمالاً مایل بود پاسخی قانع‌کننده از مدیرعامل اپل دریافت کند. به‌گزارش WccfTech، کوک معتقد است که همچنان در مراحل اولیه‌ی چگونگی تکامل فناوری واقعیت افزوده هستیم؛ البته این بدان‌معنا نیست که اپل معرفی هدست واقعیت افزوده‌ی خود را به‌تأخیر خواهد انداخت.

مدیرعامل غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنین اظهار کرد که اشتیاق بسیار زیادی به این فناوری دارد و درحال‌حاضر ۱۴ هزار اپلیکیشن مبتنی‌بر ARKit در اپ‌استور منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهد وقتی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت معرفی شود، میزان استفاده از این‌ دسته از اپلیکیشن‌ها را می‌تواند افزایش دهد و فرصت‌های جدیدی در این‌ زمینه ایجاد کند.

هدست واقعیت افزوده اپل گلس

مقاله‌ی مرتبط:

  • ظاهراً عینک واقعیت افزوده اپل وارد مرحله توسعه‌ طراحی شده است
  • ال جی می‌خواهد تأمین‌کننده پنل‌های microOLED هدست‌ واقعیت ترکیبی اپل باشد

انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده‌ی اپل تا سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ معرفی شود؛ البته حتی پس از معرفی این محصول، انتظار نمی‌رود تعداد زیادی از آن فروخته شود؛ زیرا این هدست اولین تلاش اپل برای ورود جدی به حوزه‌ی واقعیت افزوده خواهد بود؛ به‌همین‌دلیل، امکان دارد فروش موفقی را تجربه نکند. این یعنی اولین محصول واقعیت افزوده‌ی اپل به‌احتمال زیاد با قیمتی گران‌تر از انتظارات کاربران عادی روانه‌ی بازار شود.

درحال‌حاضر، شایعات زیادی در سراسر جهان وجود دارد. به‌عنوان مثال، در یکی از گزارش‌های اخیر گفته شده است که محصول واقعیت ترکیبی اپل روی سر قرار خواهد گرفت و با قیمت حدود ۳,۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که در برخی دیگر از شایعات به برچسب قیمتی ۱,۰۰۰ دلاری این محصول اشاره شده است.

علاوه‌براین اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل و ال‌جی در حال کار روd مدل نسل دوم هدست‌ واقعیت ترکیبی غول فناوری مستقر در کوپرتینو هستند؛ محصولی که ظاهراً از نمایشگرهای کوچک microLED با تراکم ۴۰۰۰ پیکسل‌براینچ بهره خواهد برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا