سرور مجازی
zoomit

روش جدید سامسونگ در ساخت پنل‌های OLED، تولید گوشی‌های تاشو بدون‌ حاشیه و ارزان‌تر را ممکن می‌کند

سامسونگ موفق شده است روش جدیدی برای ساخت نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر توسعه دهد که می‌توان از آن برای تولید گوشی‌های تاشو کاملاً بدون حاشیه استفاده کرد. همچنین، این روش ساخت جدید به سامسونگ اجازه می‌دهد تا ضخامت کلی صفحه‌نمایش را کاهش دهد و به‌طور مؤثر به کاهش قیمت این نوع نمایشگرها کمک کند.

به‌گزارش WccfTech، سامسونگ در روش جدید تولید نمایشگرهای منعطف OLED از فناوری مشابه تکنولوژی جوهرافشان استفاده می‌کند. در این روش، به‌جای قراردادن تعدادی لایه‌ی چسبی شفاف که زمان و هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد، چسب روی نمایشگر اسپری می‌شود.

براساس گزارش رسانه‌ی کره‌ای The Elec، سامسونگ موفق شده است بر مشکلات اصلی استفاده از روش جوهرافشان در تولید پنل‌های OLED غلبه کند. به‌عنوان مثال، یکی از این مشکلات نفوذ مواد از قسمت‌های منحنی مانند فرورفتگی وسط نمایشگرهای تاشو به بخش‌های داخلی بود که هم‌اکنون برطرف شده است.

علاوه‌براین، فناوری جدید سامسونگ می‌تواند هرگونه وقفه را در نمایشگرهایی که دوربین سلفی در بریدگی پانچ‌هول آن‌ها تعبیه می‌شود، بادقت فراوان برطرف کند. این شرکت قبلاً تجهیزات آزمایشی را سفارش داده و مشتاقانه منتظر اجرای آزمایش‌های اولیه برای آغاز تولید انبوه در کارخانه‌ی ویتنام خود است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • فرورفتگی نمایشگر تاشو گلکسی زد فولد ۴ احتمالاً کمتر از زد فولد ۳ خواهد بود
  • پتنت‌های جدید سامسونگ از طراحی جذاب گوشی‌های رول‌شونده خبر می‌دهند

درحال‌حاضر، بازار تجهیزات موردنیاز برای ساخت پنل‌های OLED منطعف با این روش جدید دراختیار 3M America است؛ اما سامسونگ تلاش می‌کند تا با همکاری تولیدکنندگان دیگر، جایگزینی برای این شرکت پیدا کند. اگر روش جدید لمینت نمایشگرهای OLED منعطف با موفقیت تکامل پیدا کند، می‌توان انتظار داشت در آینده گوشی‌های تاشو سبک‌تر و کاملاً بدون حاشیه با قیمت ارزان‌تر دردسترس قرار گیرند. علاوه‌براین، فناوری جدید سامسونگ مطمئناً به‌معنی تولید پنل‌های OLED باکیفیت‌تر است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا