سرور مجازی
zoomit

iOS 16 موسیقی‌های شناسایی‌شده با قابلیت Music Recognition را با Shazam همگام‌سازی می‌کند

از زمان انتشار سیستم‌عامل iOS 14.2 در سال ۲۰۲۰، آیفون‌های اپل به کمک سرویس Shazam، در بخش کنترل سنتر میزبان قابلیت تشخیص موسیقی (Music Recognition) شده‌اند. ظاهراً در بتای iOS 15.6 قابلیت تشخیص موسیقی آیفون میزبان تغییر کوچک و مفیدی شده است. این تغییر قرار است در iOS 16 نیز اعمال شود.

براساس آنچه مک‌رومرز می‌نویسد، موسیقی‌های شناسایی‌شده ازطریق قابلیت Music Recognition آیفون پس از نصب به‌روزرسانی جدید، با اپلیکیشن Shazam همگام‌سازی می‌شوند.

کاربران آیفون درحال‌حاضر می‌توانند با نگه داشتن انگشت خود روی آیکون Music Recognition در کنترل سنتر گوشی به فهرست موسیقی‌های شناسایی‌شده دسترسی داشته باشند. همگام‌سازی این فهرست با Shazam برای آن دسته از کاربرانی که بیشتر از خود اپلیکیشن استفاده می‌کنند مفید خواهد بود. Shazam هم‌اکنون به رایگان در اپ استور قابل دانلود است.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل ویژگی تشخیص آهنگ درون اپلیکیشن‌ها را به نسخه iOS شزم اضافه می‌کند
  • اپل: اپلیکیشن شزم ماهانه بیش از یک میلیارد موسیقی را شناسایی می‌کند

اپل در سال ۲۰۱۸ سرویس موسیقی Shazam را با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد و از آن زمان تاکنون بهبودهایی در آن اعمال کرده است. یکی از تغییرات Shazam پس از تصاحب به دست اپل، حذف تبلیغات از اپلیکیشن بود.

در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) اپل اعلام کرد قابلیت Music Recognition در آیفون و آیپد از زمان آغاز به‌ کار توانسته است بیش از یک میلیارد موسیقی‌ را شناسایی کند. همچنین تا سال گذشته اپلیکیشن Shazam توانسته بود چند ده میلیارد بار موسیقی شناسایی کند.

کاربران آیفون و آیپد با مراجعه به منوی Control Center در صفحه‌ی تنظیمات می‌توانند قابلیت Music Recognition را به کنترل سنتر دستگاه اضافه کنند. در این منو باید روی گزینه‌ی «+» در کنار بخش Music Recognition ضربه بزنید. Music Recognition با لوگوی اپلیکیشن Shazam به نمایش درمی‌آید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا