سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پهپاد مریخی چین با ظاهری کاملا شبیه به «نبوغ» ناسا معرفی شد

مرکز ملی علوم فضایی چین در حال طراحی پهپادی هوایی است که شباهت بسیار زیادی با هلی‌کوپتر مریخی نبوغ ناسا دارد. این پهپاد چهار پایه منعطف، دو موتور روی هم سوار شده و بدنه ساده‌ای دارد. باید گفت که این دقیقا کپی هلی‌کوپتر مریخی ناسا است.

این مرکز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اسم این وسیله «پهپاد گشتی مریخ» (Mars cruise drone) است و احتمالا در مرحله بعدی تولید و توسعه قرار خواهد گرفت. در نهایت، این پهپاد چینی به سیاره مریخ خواهد رفت و در ادامه کاوش‌های چین در مریخ، نواحی مختلف این سیاره را مورد بررسی قرار خواهد داد. برای چنین کاری، این پهپاد اسپکترومتری برای بررسی‌های هوایی و مطالعه جغرافیای مریخ با خود به مریخ می‌برد.

مریخ

یکی از خبرنگاران SpaceNews در واکنش به این خبر در توییتر خود گفت که این پهپاد در واقع چیزی مخالف «نبوغ» است. با اینکه این طراحی دقیقا تقلیدی از طرح ناسا است، نباید فعالیت‌های چین را در فضا دست کم گرفت. این کشور در این زمینه به سرعت پیشرفت کرده است و به زودی به سایر رقبای این صنعت می‌رسد.

چین تا کنون ربات‌هایی به ماه و مریخ فرستاده است و اکنون در حال ساخت ایستگاه فضایی مستقلی در مدار زمین است. علاوه بر این، چین در نظر دارد تا در سال ۲۰۳۳ میلادی ماموریتی سرنشین‌دار به مریخ بفرستد. همچنین، این کشور تصمیم دارد تا فضاپیمای بسیار بزرگی تولید کند که طول آن تا چندین کیلومتر ادامه داشته باشد. چین تصمیم دارد تا قسمت‌های مختلف چنین فضاپیمایی را در مدار زمین به هم متصل کند و به مقصد مورد نظر بفرستد.

باید گفت که چین تنها کشوری نیست که در صنعت فضا تقلید می‌کند. روسیه نیز شاتل فضایی خود را به نام «بوران» ‌(Buran) معرفی کرد که هیچ وقت به فضا نرفت. همچنین اخیرا طرحی از راکتی را معرفی کرد که قابلیت استفاده مجدد را دارد و کاملا شبیه به راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا