سرور مجازی
zoomit

اینستاگرام تا سال ۲۰۲۴ هیچ سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا را برای خود برنمی‌دارد

براساس آنچه دیجیتال ترندز می‌نویسد تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام به‌زودی قرار است راه‌های جدیدی برای کسب درآمد ازطریق محتواهای خود داشته باشند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) روز گذشته پست جدیدی در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرد تا جزئیات مربوط به تغییرات سیستم کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا را اعلام کند.

مارک زاکربرگ می‌گوید برخی از قابلیت‌های فعلی کسب درآمد در فیسبوک و اینستاگرام به دردسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌گیرد و دو پلتفرم موردبحث میزبان روش‌های کسب درآمد جدیدتری نیز می‌شوند. در همین راستا متا دو سیستم Facebook Stars و Reels Play را طراحی کرده است.

Facebook Stars به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد ازطریق محتواهای صوتی یا ویدیویی خود درآمد کسب کنند. کارکرد سیستم بدین صورت است که بینندگان ویدئو یا افرادی که به محتوای صوتی گوش می‌دهند می‌توانند واحدهایی مجازی تحت عنوان Star خریداری کنند و برای تولیدکننده‌ی محتوا بفرستند. فیسبوک به ازای هر واحد Star، به تولیدکننده‌ی محتوا ۰٫۰۱ دلار پرداخت می‌کند.

زاکربرگ می‌گوید پروژه‌ی Facebook Stars به‌زودی برای تمامی کاربران واجد شرایط دردسترس قرار می‌گیرد تا افراد بیشتری بتوانند ازطریق پست‌های بخش Reels، ویدیوهای VOD و پخش زنده درآمد کسب کنند.

متا در ایمیلی که برای خبرگزاری دیجیتال ترندز ارسال کرده، می‌نویسد منظور زاکربرگ از حساب‌های واجد شرایط برای قابلیت Facebook Stars «آن دسته از حساب‌هایی است که در ۶۰ روز اخیر حداقل ۱٬۰۰۰ فالور داشته‌اند.» به گفته‌ی متا این حساب‌های کاربری باید در مناطقی باشند که قابلیت Stars در آنجا دردسترس قرار می‌گیرد. همچنین حساب‌های واجد شرایط باید با سیاست‌های کسب درآمد شراکتی و سیاست‌های کسب درآمد محتوا که توسط متا تدوین شده سازگاری داشته باشند.

از طرفی کاربران اینستاگرام می‌توانند ازطریق قابلیت Reels Play درآمد به جیب بزنند. به گفته‌ی زاکربرگ، پولی که در این روش به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌شود وابسته به تعداد دفعات پخش شدن پست‌های بخش Reels است. این یعنی هرچه بازدید بیشتری برای بخش Reels به دست بیاورید، درآمدتان بیشتر می‌شود.

براساس گفته‌های مارک زاکربرگ این قابلیت به‌زودی دردسترس تعداد بیشتری از تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد و به کاربران اینستاگرام امکان می‌دهد پست‌های بخش Reel را در فیسبوک نیز منتشر و ازطریق آن‌ها نیز درآمد کسب کنند. انتظار می‌رود این قابلیت جدید از هفته‌ی آینده دردسترس تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده قرار بگیرد.

متا می‌گوید صرفاً حساب‌های واجد شرایط میزبان قابلیت Facebook Reels Play می‌شوند. این حساب‌ها باید بیش از پنج پست در بخش Reels منتشر کرده و در ۳۰ روز اخیر حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ بازدید به دست آورده باشند.

مارک زاکربرگ روش‌های جدیدی نیز برای کسب درآمد از تولید محتوا معرفی کرده است که آن‌ها را Interoperable Subscriptions و Creator Marketplace خطاب می‌کند. به‌لطف Interoperable Subscriptions، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند امکان دسترسی به گروه‌های اختصاصی فیسبوکی را برای مشترکین خود در دیگر پلتفرم‌ها فراهم کنند.

Creator Marketplace محیطی به‌خصوص در اینستاگرام است که به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد «دیده شوند و درآمد کسب کنند.» ازطریق Creator Marketplace، برندها می‌توانند با تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها همکاری تجاری داشته باشند. متا همچنین قصد دارد آنچه را که «پوشه‌ی پیام‌های شراکتی» می‌نامد به بخش دایرکت اینستاگرام اضافه کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • فیسبوک برای رقابت با تیک تاک تغییراتی اساسی را اعمال می‌کند
  • پرونده فیسبوک؛ از رسوایی و پنهان‌کاری تا تلاش برای ساخت متاورس و زندگی آواتاری
  • اینستاگرام نوجوانان را به مشاهده پست‌های متنوع‌تر ترغیب می‌کند

زاکربرگ می‌گوید برای افزایش درآمد تولیدکنندگان محتوا، فیسبوک و اینستاگرام تا سال ۲۰۲۴ هیچ بخشی از درآمد کاربران را برای خود برنخواهند داشت. این موضوع شامل تمامی درآمدهایی می‌شود که تولیدکنندگان محتوا ازطریق روش‌هایی مثل رویدادهای آنلاین،‌ اشتراک پولی و… کسب می‌کنند. متا مشخصاً در تلاش است جلوی مهاجرت تولیدکنندگان محتوا به تیک تاک را بگیرد.

مارک زاکربرگ که از NFT به‌عنوان «اقلام کلکسیونی دیجیتالی» یاد می‌کند، می‌گوید آزمایش اضافه شدن NFT به اینستاگرام گسترش پیدا می‌کند تا افراد بیشتری در سراسر دنیا بتوانند توکن‌های غیرقابل معاوضه را به پروفایل خود اضافه کنند. انتظار می‌رود این قابلیت برای کاربران فیسبوک نیز دردسترس قرار بگیرد. زاکربرگ می‌گوید آزمایش سازگاری NFT با Spark AR در بخش استوری اینستاگرام نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

تمرکز متا روی افزایش تولید محتوای اختصاصی و افزایش درآمد تولیدکنندگان اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست. اسناد فاش‌شده نشان می‌دهند متا قصد دارد برای رقابت جدیدتر با تیک تاک، تغییراتی اساسی در پلتفرم‌هایش به‌خصوص فیسبوک اعمال کند. یکی از این تغییرات، روی کار آوردن سیستمی جدید در صفحه‌ی فید خواهد بود تا کاربران بیش از پیش درگیر محتواهای فیسبوک شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا