سرور مجازی
zoomit

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD و بدون نیاز به اینترنت

وضع و اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند به برقراری نظم در سطح جامعه کمک کند و پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر دارد که برای ایجاد نظم در عبور و مرور وسایل نقلیه برخی از قوانین را اجرایی کند. در صورت عدم رعایت این قوانین وسیله نقلیه زمینی جریمه شده و با اعمال قانون روبه رو خواهد بود. راحت‌ترین روش گرفتن خلافی خودرو و پرداخت خلافی کدام است؟ روش‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو مثل پلیس +۱۰، سایت راهور ۱۲۰، اپلیکیشن، بات‌های تلگرامی و… وجود دارد؛ اما برنامه‌ی فرمون ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر روش‌ها متمایز می‌کند.از راننده‌ها و صاحب‌های خودرو بر این باور هستند که خلافی خودرو با توجه به سنگینی جریمه‌ها کمی‌ سختگیرانه است که در جواب این عزیزان باید گفت: بسیاری از راننده‌ها در صورتی که اهرم فشار جریمه را احساس نکنند، قوانین را رعایت نکرده و باعث هرج و مرج خواهند شد.

در این متن درباره خلافی خودرو و چگونگی پرداخت آن توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

رعایت قوانین برای جلوگیری از افزایش خلافی خودرو

خیلی جالب است بدانید که در چند سال اخیر شاهد بستن کمربند ایمنی در بسیاری از خودرو‌ها هستیم و این موضوع با توجه به تدوین قانون جدیدی برای نبستن کمربند ایمنی خودرو است. البته که تا حدود زیادی از خسارت‌های ناشی از نبستن کمربند هم جلوگیری شده است، به این دلیل که افراد با بستن کمربند ایمنی می‌توانند تا حدود زیادی از خسارت‌های جانی جلوگیری کنند.

خب مشخص است که این طرح با وجود جریمه‌های نقدی که در نظر گرفته شد، در جامعه جای گرفت و فرد متخلف همچنان مشمول جریمه خواهد شد و این موضوع باعث افزایش خلافی خودرو نیز می‌شود، پس بهتر است که فرهنگ سازی بیشتری انجام شود تا علاوه بر رعایت قانون، از جان سرنشینان خودرو هم حفاظت کرد.

برخی دیگر از تخلف‌های رانندگی دیگر هم وجود دارد که باعث افزایش خلافی خودرو خواهد شد. به‌طور مثال: استفاده از تلفن همراه، سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز می‌تواند تأثیر مستقیم روی نمره رانندگی و خلافی خودرو داشته باشد. البته که استعلام خلافی خودرو می‌تواند به صورت آفلاین و آنلاین شرایط مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انواع جریمه رانندگی چیست؟

استعلام خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های بیشتر رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند. جالب است بدانید که ۴ نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارت‌اند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن استعلام و پرداخت خلافی ماشین خود را دارید این سؤال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه از آن مطلع شویم؟ یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی خودرو، نرم‌افزاری وجود دارد؟ پس در ابتدا بهتر است درباره این ۴ نوع جریمه خودرو، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

پلیس راهنمایی و رانندگی در جریمه تسلیمی، برگه جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.

بیمه دات کام

به‌طور کلی پلیس راهنمایی و رانندگی 4 نوع جریمه را در نظر گرفته است که عبارت‌اند از:

  • تسلیمی
  • الصاقی
  • دوربینی
  • دوبرگی

بسیاری از افراد که برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین را دارند با این سؤال مواجه هستند که چگونه می‌توانند از استعلام خلافی خودرو خود مطلع شوند؟ آیا نرم افزای برای استعلام سریع وجود دارد یا خیر؟

بهتر است قبل از پاسخ به این سوالات، درباره انواع جریمه‌ها توضیحاتی ارائه کنیم که به شرح زیر است:

  • پلیس راهنمایی و رانندگی در جریمه تسلیمی، برگه جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.
  • در جریمه الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو پارک شده را که در محل پارک ممنوع رؤیت کرده، جریمه خواهد کرد و برگ جریمه را به ماشین الصاق می‌کند.
  • جریمه دوربینی یکی از جدیدترین نوع ثبت جرائم رانندگی است که کاربرد بیشتری دارد بدین گونه که دوربین‌های در سطح خیابان‌ها و مسیر‌های پرترافیک نصب شده تا در صورت تخلف، خودرو را جریمه کرده و عکس ثبت شده را برای مالک خودرو ارسال کند.
  • در جریمه دو برگی، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس نیز جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

بسیاری از افراد و راننده‌های خودرو از این موضوع اطلاع دارند که اگر خلافی خودرو را به مدت 60 روز پرداخت نکنند، مبلغ جریمه آن‌ها دوبرابر می‌شود. همچنین صاحبان خودرویی که خلافی ماشین آن‌ها به بیش از 1 میلیون تومان برسد، از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و به پارکینگ منتقل خواهند شد. با توجه به این توضیحات استعلام و پرداخت خلافی خودرو جزو دغدغه‌های افراد است.

انواع استعلام خلافی خودرو

مراکز پلیس 10+:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+ که با پرداخت مبلغ مشخصی می‌توان ریز خلافی خودرو خود را دریافت کرد.

تماس تلفنی:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی و ازطریق سامانه تلفنی گویای راهبری به شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ که درنتیجه جرائم رانندگی و تخلفات خودروی اعلام می‌شود. برای این کار تنها به کد VIN درج شده در پشت کارت خودرو نیاز دارید.

ارسال پیامک:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو ازطریق پیامک بدین گونه است که کد VIN درج شده پشت کارت خودروی خود را به شماره‌های ۳۰۰۰۵۱۵۱، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کرده و شناسه پرداخت و قبض خلافی خودرو خود را دریافت می‌کنید.

کد دستوری:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد USSD و بدون نیاز به اینترنت تنها روشی است که با کد دستوری #110* قابل شماره گیری بوده و کافی است ابتدا عدد ۱ را برای استعلام خلافی خودرو انتخاب کنید. در مرحله بعد باید کد VIN پشت کارت خودروی خود را وارد کرده و پس از این مرحله مفاصاحساب یا استعلام خلافی خودرو برای شما ارسال خواهد شد.

سایت راهنمایی و رانندگی:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو ازطریق سایت پلیس راهور بدین گونه است که وارد سایت پلیس راهور شده و روی گزینه “خدمات” کلیک می‌کنید. در این بخش با انتخاب “استعلام میزان تخلف رانندگی” و وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین می‌توانید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

اپلیکیشن موبایل:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی فعال شده و می‌توان به بخش خدمات اصلی این اپلیکیشن‌ها وارد شده و در قسمت پرداخت قبوض، گزینه خلافی خودرو را انتخاب کنید. درنتیجه پرداخت آنلاین خلافی ماشین ازطریق اپلیکیشن‌های موبایلی انجام خواهد شد.

بیمه شخص ثالث برای تمامی رانندگان اجباری است.

بیمه دات کام

خرید بیمه شخص ثالث و اهمیت خلافی ماشین

به‌طور حتم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث برقراری نظم و ایجاد امنیت افراد خواهد شد. حال اگر به هر دلیلی چه سهوی یا عمدی برخی از راننده‌ها دچار تخلف شوند، باید جریمه پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت خلافی خود، جریمه دو برابر خواهد شد. همانگونه که دلیل اجباری بودن خرید بیمه شخص ثالث برای بسیاری از افراد مشخص شده است، باید بدانید که اهمیت پرداخت خلافی ماشین هم بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که علاوه بر تخلفات رانندگی، عدم خرید بیمه شخص ثالث هم جریمه دارد و در صورت مشاهده پلیس راهنمایی و رانندگی، خودرو بدون بیمه ثالث متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود. از این رو سامانه بیمه دات کام bimeh.com که یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه است، در نظر گرفته است با پیشرفت تکنولوژی و فروش آنلاین بیمه، شرایط مقایسه و استعلام بیمه نامه‌ها را امکان‌پذیر کند تا در کوتاه‌ترین زمان خرید انواع بیمه نامه انجام شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا