سرور مجازی
zoomit

کارمند سابق آمازون و سارق اطلاعات کاربران CapitalOne، به اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته شد

پیج تامپسون ۳۶ ساله، متهم شد که از دانش خود به‌عنوان مهندس نرم‌افزار بخش سرویس ابری خدمات وب آمازون، برای شناسایی سرورهای ذخیره‌سازی ابری که ظاهراً به مشکل برخورده بودند، به منظور دسترسی به داده‌های ذخیره‌شده سوء‌استفاده کرده است. از این اطلاعات می‌توان به نام، تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و سایر اطلاعات حساس مالی مانند موجودی اشاره کرد. به همین دلیل وی توسط هیئت منصفه‌ی سیاتل به اتهام کلاهبرداری مجرم شناخته شد.

به گزارش تک‌کرانچ، حدود یک میلیون کانادایی نیز تحت تأثیر اقدام او قرار گرفتند. تامپسون همچنین به داده‌های ذخیره‌سازی ابری بیش از ۳۰ شرکت دیگر، که بنا بر گزارش‌ها شامل وودافون، فورد، دانشگاه ایالتی میشیگان و دپارتمان حمل‌ونقل اوهایو می‌شد، دسترسی پیدا کرد.

تامپسون براساس قانون کلاهبرداری و سوء‌استفاده رایانه‌ای، که دسترسی افراد را به سیستم رایانه‌ای بدون مجوز ممنوع می‌کند، محکوم شد. در مورد انگیزه‌های او سؤالاتی وجود داشت. دادستان‌ها گفتند وی از مشکلات موجود برای سرقت داده‌های ارزشمند سوءاستفاده کرده و به‌دنبال آن بوده است که از این راه ثروت زیادی به دست آورد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل با iOS 16 عبور از صفحه CAPTCHA اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند

هیئت منصفه سیاتل تامپسون را در سرقت هویت و اتهامات مربوط به کلاهبرداری دسترسی به دستگاه، بی‌گناه تشخیص داد.

افشای داده‌های ابری CapitalOne، یکی از بزرگ‌ترین هک‌های دهه‌ی گذشته از نظر اندازه و همچنین حساسیت اطلاعات بود. رئیس امنیت CapitalOne مدت کوتاهی پس از علنی شدن این رخنه تغییر کرد و در سال ۲۰۲۰، این غول بانکی توسط رگولاتورهای فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا ۸۰ میلیون دلار جریمه شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا