سرور مجازی
zoomit

Xiaomi Book S رونمایی شد؛ لپ تاپ تبدیل‌پذیر ویندوزی با پردازنده سال ۲۰۲۰ و قیمت ۷۰۰ یورو

شیائومی سال‌ها پیش تبلتی رونمایی کرد که توانایی اجرای سیستم‌عامل ویندوز را داشت، اما هرگز سراغ تولید لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر (دو در یک) ویندوزی نرفته بود. شرکت چینی روز گذشته اولین لپ تاپ تبدیل‌پذیر ویندوزی خود را که نمایشگر ۱۲٫۴ اینچ دارد رونمایی کرد. این محصول از صفحه‌کلید جداشدنی استفاده می‌کند و با جدا کردن صفحه‌کلید، عملکردی مشابه تبلت‌ها از خود ارائه می‌دهد.

براساس آنچه GSMArena می‌نویسد لپ تاپ تبدیل‌پذیر شیائومی بوک اس مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام است که از لیتوگرافی هفت نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده‌ی کوالکام به دوران Snapdragon 865 تعلق دارد و پردازنده‌ی جدیدی محسوب نمی‌شود. کوالکام در سال ۲۰۲۰ به هنگام معرفی Snapdragon 8cx Gen 2 مدعی شد این پردازنده‌ در توان هفت وات قدرت بیشتری نسبت‌ به پردازنده‌ی نسل دهمی ۱۵ وات Intel Core i5 دارد.

نمای جلو لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی ویندوز ۱۱

لپ تاپ جدید شیائومی مجهز به ویندوز ۱۱ است. در این سیستم‌عامل از ابزاری شبیه‌ساز استفاده شده تا کاربر بتواند اپلیکیشن‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت را که به‌صورت بومی برای معماری ARM توسعه داده نشده‌اند اجرا کند. ابزار شبیه‌ساز ویندوز ۱۰ صرفاً برای اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی کار می‌کرد.

صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچ LCD لپ تاپ جدید Xiaomi Book S وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۲۲۴ppi، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. شیائومی می‌گوید این نمایشگر در پرنورترین حالت خود به روشنایی ۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند و روی آن از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده شده است.

بدنه‌ی لپ تاپ از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم ساخته شده و ۸٫۹۵ میلی‌متر ضخامت دارد. شیائومی وزن Xiaomi Book S را ۷۲۰ گرم اعلام کرده است.

نیم رخ لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی در دست

لپ تاپ تبدیل‌پذیر شیائومی مجهز به یک درگاه USB-C است که افزون‌بر فعالیت به‌عنوان درگاه شارژ می‌تواند محتوای بصری را روی نمایشگر خارجی 4K به نمایش دربیاورد. این لپ تاپ همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا دارد و از اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

Xiaomi Book S مجهز به هشت گیگابایت رم LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت خافظه‌ی ذخیره‌سازی است و از Wi-Fi 5 (ac) و Bluetooth 5.1 پشتیبانی می‌کند. این محصول برخلاف شماری از لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر دیگر مودم داخلی ندارد (حداقل در مدلی که روانه‌ی بازار اروپا می‌شود).

پنل جلویی لپ تاپ شیائومی از وب‌کم 1080p پشتیبانی می‌کند که عملکرد مطلوبی برای تماس ویدیویی دارد. Xiaomi Book S مجهز به دو میکروفون با قابلیت کاهش سروصدای محیط است و در کناره‌هایش اسپیکر استریو دارد.

نیم رخ لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی

شیائومی به ظرفیت باتری لپ تاپ تبدیل‌پذیر خود اشاره نکرده است، اما می‌گوید این محصول در استفاده‌ی معمولی تا ۱۳٫۴ ساعت دوام می‌آورد. شارژر ۶۵ وات گالیم نیترید (GaN) که به‌صورت مجزا فروخته می‌شود لپ تاپ شیائومی را با سرعت بالایی شارژ می‌کند. شیائومی می‌گوید Xiaomi Book S برچسب قیمت ۷۰۰ یورویی دارد. پیش‌فروش محصول از روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) آغاز می‌شود.

لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی از نمای جلو

در دو روز اول آغاز پیش‌فروش، امکان تهیه‌ی Xiaomi Book S با ۱۰۰ دلار تخفیف وجود خواهد داشت. همچنین در این بازه‌ی زمانی شارژر ۶۵ وات لپ تاپ که ۴۰ یورو قیمت دارد، به رایگان ارائه می‌شود.

بدون صفحه‌کلید جداشدنی می‌توانید از Xiaomi Book S به‌عنوان تبلتی ویندوزی استفاده کنید، اما به هنگام متصل کردن محصول به قاب مجهز به صفحه‌کلید شاهد لپ تاپی ویندوزی خواهید بود. کلیدهای این صفحه‌کلید پس از فشرده شدن مسیری ۱٫۳ میلی‌متری را طی می‌کنند.

یک مرد در حال استفاده از لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی

قاب ویژه‌ی محصول افزون‌بر صفحه‌کلید تاچ‌ پد نیز دارد. بخش بیرونی قاب از چرم مصنوعی پلی‌اورتان ساخته شده است. این قاب پایه‌ای برای نگه داشتن Xiaomi Book S نیز دارد و ازطریق پوگو پین به محصول متصل می‌شود. پس از وصل کردن تبلت به قاب، وزن محصول ۳۱۷ گرم افزایش پیدا می‌کند.

یک زن در حال استفاده از لپ تاپ تبلت Xiaomi Book S شیائومی

شیائومی قاب مجزای Xiaomi Book S را با قیمت ۱۵۰ یورو عرضه می‌کند بااین‌حال ۲۵۰ خریدار نخست ۵۰ دلار تخفیف دریافت خواهند کرد. شیائومی یک کاور معمولی نیز با قیمت ۴۰ دلار عرضه می‌کند.

قلم لمسی لپ تاپ Xiaomi Book S

وسیله‌ی جانبی دیگر مخصوص Xiaomi Book S قلمی لمسی است که شیائومی آن را Smart Pen می‌نامد. شیائومی می‌گوید این قلم لمسی نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتز دارد و ۴٬۰۹۶ سطح فشار را تشخیص می‌دهد. قلم لمسی شیائومی مجهز به باتری داخلی است و شارژ کاملش ۱۸ دقیقه طول می‌کشد. این استایلوس پس از یک دقیقه شارژ تا ۲۰ دقیقه کار می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا