سرور مجازی
zoomit

انویدیا با تکنیک 3D MoMa ساخت مدل سه‌بعدی از روی تصاویر دوبعدی را ساده‌تر می‌کند

انویدیا از آغاز تحقیقات جدیدی در‌زمینه‌ی رندرینگ سه‌بعدی خبر داده است. نتیجه‌ی تحقیقات تخصصی انویدیا باعث می‌شود طراحان محتوای گرافیکی و معماران و دیگر تولیدکنندگان به‌سرعت از روی تصاویر دوبعدی مدلی سه‌بعدی بسازند. تحقیقات این‌چنینی به انویدیا و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری برای پی‌ریزی متاورسی همه‌گیر و دردسترس کمک می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • محققان انویدیا، فریم‌ورکی برای تبدیل تصاویر دوبعدی به مدل‌های سه‌بعدی ابداع کردند
  • مدل هوش مصنوعی انویدیا تصاویر دو بعدی را در چند ثانیه به صحنه‌ای سه‌بعدی تبدیل می‌کند

به‌گزارش ZDNet، رندرکردن دنیایی سه‌بعدی چالش فنی پیچیده و دشواری است. تکنیکی ویژه موسوم به رندرینگ معکوس به شرکت‌ها امکان می‌‌دهد با استفاده از تعدادی تصاویر دوبعدی، محیطی سه‌بعدی بازسازی کنند. در این سیستم‌ها، از هوش مصنوعی استفاده می‌شود تا رفتار واقعی نور در محیط‌های سه‌بعدی مجازی به‌طور تقریبی پیش‌بینی شود. انویدیا مدتی پیش اعلام کرد مشغول کار با فناوری NeRF است. NeRF با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سرعت فرایند رندرینگ معکوس را بیشتر می‌کند. NeRF مزایای زیادی ارائه می‌دهد؛ اما بدون مشکل هم نیست. درنتیجه‌ی استفاده از NeRF، تصاویری ایجاد می‌شود که نمی‌توانید به‌راحتی ویرایششان کنید.

تکنیک جدید Nvidia 3D MoMa تصاویر را با سه مشخصه بازسازی می‌کند: مدل مش سه‌بعدی و محتویات محیط و نورپردازی. مدل مش سه‌‌بعدی از واحدهای سه‌ضلعی ساخته می‌شود. محتویات محیط بافت‌هایی دو‌بعدی‌اند که همچون روکش مدل مش سه‌بعدی را می‌پوشانند. در‌نهایت تکنیک 3D MoMa پیش‌بینی می‌کند که نور در آن محیط چه رفتاری از خود نشان می‌دهد.

انویدیا می‌گوید مدلی که درنتیجه‌ی عملکرد تکنیک 3D MoMa ایجاد می‌شود، مستقیماً با موتورهای گرافیکی و ابزارهای مدل‌سازی فعلی بازار سازگار خواهند بود. این یعنی طراحان می‌توانند با ابزارهای دردسترس فعلی،‌ مدل‌های ساخته‌شده با تکنیک انویدیا را ویرایش و تغییراتی مثل اصلاح محتویات یا نحوه‌ی نورپردازی اعمال کنند.

انویدیا این هفته در کنفرانس بینایی کامپیوتری و تشخیص الگو که در شهر نیو‌اورلینز آمریکا برگزار می‌شود، تکنیک رندرینگ معکوس Nvidia 3D MoMa را به‌نمایش می‌گذارد. تیم سبز می‌گوید اعضای تیم تحقیقاتی‌اش برای نمایش قدرت 3D MoMa مدل سه‌بعدی سازهای موسیقی یک گروه جاز را تولید کرده‌اند. این محققان برای هر‌کدام از پنج ساز از ۱۰۰ تصویر استفاده کردند. پس از ساخت مدل مش سه‌بعدی از هر ساز با 3D MoMa، اعضای تیم انویدیا مدل‌ها را وارد پلتفرم Omniverse کردند تا آن‌ها را ویرایش کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا