سرور مجازی
zoomit

بروز مشکل در شبکه‌ Cloudflare دسترسی به بسیاری از خدمات و سایت‌های جهان را مختل کرده است

براساس اطلاعات درج‌شده در صفحه‌ی وضعیت Cloudflare، درحال‌حاضر شبکه‌ی این شرکت با قطعی مواجه شده است. به گفته‌ی Downdetector، بسیاری از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین در سرتاسر جهان از فناوری Cloudflare استفاده می‌کنند و به‌نظر می‌رسد این قطعی روی طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها ازجمله Fitbit، شاپیفای، دیکسورد، Peloton و Grindr تأثیر گذاشته است. به‌نظر می‌رسد مشکلات از حدود ساعت ۲:۳۰ صبح به‌وقت شرق آغاز شد. این شرکت ساعت ۳:۲۰ دقیقه گزارش داد که یک اصلاح درحال اجرا است.

به گزارش ورج، اگر کاربر سرویس DNS شرکت Cloudflare باشید، احتمالاً با مشکلاتی هنگام عملکرد این سرویس مواجه خواهد شد. چند‌ نفر از کارکنان وب‌سایت ورج نیز اعلام کرده‌اند به‌دلیل استفاده از خدمات DNS شرکت موردبحث در طول این قطعی، قادر به دسترسی به هیچ وب‌سایتی نبوده‌اند. خوشبختانه راه‌حل این مشکل آسان است و بدین‌منظور باید پیکربندی DNS خود را تغییر دهید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سرویس جدید 1.1.1.1 DNS کلودفلر برای iOS و اندروید منتشر شد
  • Cloudflare بزرگ‌ترین حمله HTTPS DDoS تاریخ را شناسایی و دفع کرد

Cloudflare در گذشته نیز با مشکلات مشابهی مواجه شده که ازجمله می‌توان به بروز اشکال در جولای و آگوست ۲۰۲۰ اشاره کرد. بروز قطعی در سرویس‌هایی مثل Cloudflare که خدمات خود را به‌عنوان راهکاری برای کاهش قطعی‌ها و نرخ‌ تأخیر دسترسی به سرویس‌های آنلاین تبلیغ می‌کنند، ظاهر خوبی ندارد.

ناگفته نماند که Cloudflare درحال‌حاضر درحال رفع این مشکل است. ازآنجاکه بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی نیز از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، احتمال دارد در دسترسی به برخی از سرویس‌های ایرانی نیز مشکلاتی به‌وجود آمده باشد.

آیا شما به‌تازگی با مشکل قطعی و عدم دسترسی به وب‌سایت‌ یا خدمات آنلاین داخلی و خارجی مواجه شده‌اید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا