سرور مجازی
zoomit

TSMC به‌عنوان رقیب سامسونگ در حال ساخت چهار کارخانه برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری است

ازآن‌‌جاکه اتکای جهان به فناوری و محاسبات هرروز در حال افزایش است، تراشه‌های نیمه‌هادی مشتریان بسیاری دارند. سامسونگ و TSMC بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تراشه در جهان محسوب می‌شوند که برای به‌دست‌آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی پابه‌پای هم رقابت می‌کنند.

به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ چند هفته پیش برنامه‌ی سرمایه‌گذاری تقریباً ۳۵۵ میلیارد دلاری خود را اعلام کرد که کمک خواهد کرد تا TSMC را به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید تراشه در دنیا شکست دهد. باوجوداین برای مقابله با این اقدامات، TSMC سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰ میلیارد دلاری خود را اعلام کرد. به‌عنوان بخشی از این طرح، شرکت تایوانی ساخت چهار کارخانه جدیدش را به‌ارزش هرکدام ۱۰ میلیارد دلار در تایوان آغاز کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • TSMC جزئیات پنج لیتوگرافی 3 نانومتری خود را اعلام و فناوری FinFlex را معرفی کرد

به‌گفته‌ی Nikkei Asia، هر چهار کارخانه تولیدی جدید برای تراشه‌های ۳ نانومتری در نظر گرفته شده‌اند. شرکت‌های TSMC و Samsung Foundry با گره‌های پیشرفته خود ازجمله ۳ و ۵ نانومتری سعی می‌کنند تا نظر ای‌ام‌دی، اپل، انویدیا، کوالکام و مدیاتک را به خود جلب کنند. هر دو شرکت درحال‌حاضر تراشه‌های ۴ نانومتری تولید می‌کنند.

Samsung Foundry و TSMC برنامه‌های خود را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری در اواخر سال ۲۰۲۲ اعلام کرده‌اند و تا سال ۲۰۲۵ انبوهی از تراشه‌های ۲ نانومتری را تولید خواهند کرد. با اینکه سامسونگ فناوری پیشرفته GAA را با فرایند ۳ نانومتری خود آماده می‌کند، درمقابل TSMC آن را با فرایند ۲ نانومتری خود به‌ارمغان خواهد آورد. درنهایت، تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام برند در بازار پیشتاز خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا