سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه موانع تولید و توزیع واکسن کرونا در جهان را رفع می‌کند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک نشست آنلاین با رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) تأکید کرد که مسکو به دنبال از بین بردن مشکلاتی است که مانع تولید و توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان می شوند.

پوتین گفت: ما معتقدیم که ادامه کار مشترک برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید واکسن در آسیا و اقیانوسیه، از بین بردن موانع اداری و سایر موانعی که مانع تولید و عرضه آنها می شود، امری حیاتی است.

وی افزود: روسیه معتقد است که گسترش مقیاس واکسیناسیون یک وظیفه اصلی در مبارزه با این بیماری همه گیر است.

رهبر روسیه در ادامه گفت: ما آماده همکاری نزدیک با شرکای سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در زمینه های کلیدی مانند سازمندهی به اقدامات ایمن سازی گسترده جمعیت ها، از جمله مهاجران کار، توان بخشی و بازیابی سلامت کسانی که به ویروس مبتلا شده اند، هستیم.

روسیه: هیچ مورد جدیدی از عوارض جانبی واکسن اسپوتنیک ثبت نشده استابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا

وی همچنین تأکید کرد که سرعت واکسیناسیون جهانی تعیین می کند که اقتصاد جهانی با چه سرعتی می تواند احیا شود و چگونه خطرات مرتبط با موج های جدید کرونا به حداقل می رسد و یا چگونه می توان بر روند منفی در حوزه اجتماعی غلبه کرد.

پوتین یادآوری کرد که روسیه قبلاً چهار واکسن ویروس کرونا "ایمن و مطمئن" تولید کرده بود که اکنون مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: کیفیت بالای اولین واکسن جهانی ویروس کرونا یعنی اسپوتنیک وی، تقریباً در 70 کشور تأیید شده است، که رسماً به آن برای استفاده مجوز داده اند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا