سرور مجازی
zoomit

سامسونگ احتمالاً ۸۰ میلیون پنل OLED برای آیفون 14 تولید می‌کند

اپل در حال برنامه‌ریزی است تا گوشی‌های موردانتظار سری آیفون ۱۴ را در اواخر تابستان رونمایی و در فصل پاییز روانه‌ی بازار کند. گزارش جدیدی ادعا می‌کند سامسونگ باردیگر قرار است بخش اعظم پنل‌ OLED موردنیاز اپل را دراختیار این شرکت قرار دهد. در سال‌های اخیر، اپل تنوع بیشتری به زنجیره‌ی تأمین خود داده است؛ اما همچنان برای تهیه‌ی نمایشگر بیشتر از هر شرکت دیگری به سامسونگ اتکا می‌کند.

به‌نوشته‌ی Wccftech، اپل قصد دارد برای تأمین پنل OLED چهار گوشی خانواده‌ی آیفون ۱۴ سراغ شرکت‌های سامسونگ و ال جی و BOE برود. طبق گزارش‌‌ها، BOE از فهرست تأمین‌کنندگان حذف شده است؛ ولی برخی افشاگران معتقد‌‌ند که اپل قصد دارد به همکاری خود با این شرکت چینی ادامه دهد.

BOE در اقدامی خودسرانه تغییری در نمایشگر گوشی آیفون ۱۳ اعمال کرد تا بازدهی تولید را افزایش دهد؛ اما این موضوع به‌مذاق اپل خوش نیامده است. ظاهراً BOE تولید پنل OLED برای آیفون ۱۳ را ادامه می‌دهد؛ اما سفارش تولید پنل OLED آیفون ۱۴ را از اپل دریافت نکرده است.

منابعی ناشناس می‌گویند سامسونگ قرار است ۸۰ میلیون پنل OLED برای آیفون ۱۴ بسازد که ظاهراً ۳۸٫۱۷ میلیون واحد از این پنل‌ها به گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس تعلق دارند. انتظار می‌رود این گوشی‌ها به نمایشگر LTPS و مدل‌های پرو به نمایشگر LTPO مجهز باشند. این یعنی مدل‌های عادی خانواده‌ی آیفون ۱۴ قرار نیست به فناوری ProMotion (نرخ نوسازی چشمگیر) مجهز شوند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ظاهراً BOE همچنان در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 حضور دارد
  • نمایشگر آیفون ۱۴ پرو منحصرا به‌دست سامسونگ و ۳ مدل دیگر توسط چند شرکت تولید می‌شود

به‌نظر می‌رسد سامسونگ کاملاً آماده است تا سفارش عظیم اپل را تأمین کند. گفته می‌شود سامسونگ از سال گذشته‌ی میلادی با برخی شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی مواد اولیه وارد همکاری شده است تا قطعات موردنیاز برای ساخت پنل OLED آیفون ۱۴ را تهیه کند. ظاهراً این شرکت‌ها شامل Duksan Neolux و Samsung SDI و Solus Advanced Materials می‌شوند. هر پنل OLED شامل لایه‌ها و قطعات مختلفی است که حداکثر روشنایی و طول عمر آن را تعیین می‌کنند.

گفته می‌شود ال‌جی نیز نمایشگر آیفون ۱۴ عادی و آیفون ۱۴ پرو مکس را تأمین خواهد کرد؛ ولی فعلاً مشخص نیست که قصد دارد چه تعداد پنل OLED برای کوپرتینویی‌ها تولید کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا