سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت نقص عملکرد شبکه را در وصله‌ نرم‌افزاری اکتبر ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ تأیید کرد

مایکروسافت هفته‌ی گذشته، وصله‌ی نرم‌افزاری ماه اکتبر را برای ویندوز منتشر کرد. این اولین‌بار بود که نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱، به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت کرده است. آپدیت‌ مذکور با شناسه‌ی KB5018418 برای نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۱ و با شناسه‌ی KB5018427 برای نسخه‌ی 22H2 این سیستم‌عامل منتشر شده است.

به‌ نوشته‌ی Neowin، وصله‌ی امنیتی ماه اکتبر مایکروسافت باعث بروز مشکلاتی برای کاربران شده است. این شرکت تأیید کرده است که این به‌روزرسانی مشکلاتی را در برقراری اتصال به شبکه ایجاد می‌کند. غول فناوری مستقر در ردموند می‌گوید چندین کاربر، نقص‌هایی را در پروتکل SSL/Transport Layer Security (TLS) گزارش داده‌اند که به عدم برقراری ارتباط میان مشتریان و سرورهای آن‌ها منجر می‌شود.

مایکروسافت در بخش سلامت ویندوز توضیح می‌دهد:

ما گزارش‌هایی مبنی‌بر این‌که پس‌از نصب به‌روزرسانی KB5018427، برخی از انواع اتصالات SSL و TLS با مشکل مواجه شده‌اند، دریافت کرده‌ایم. توسعه‌دهندگان باید توجه کنند که اتصالات تحت‌تأثیر، احتمالاً چندین فریم را در یک بافر ورودی ارسال می‌کنند. در این شرایط، یک یا چند رکورد کامل با یک رکورد جزئی که کم‌تر از ۵ بایت است در قالب یک بافر ارسال می‌شوند. هنگامی‌که با این مشکل مواجه می‌شوید، برنامه‌ی شما درصورت قطع ارتباط، پیام SEC_E_ILLEGAL_MESSAGE را دریافت خواهد کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کارمند ارشد مایکروسافت: هفته آینده ویژگی هیجان‌انگیزی به ویندوز اضافه خواهد شد
  • اشتباه مایکروسافت چگونه میلیون‌ها رایانه شخصی را درمعرض حملات بدافزاری قرار می‌دهد

مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از مراحل را ارائه کرده‌ است تا کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند آن را ازطریق FeedBack Hub گزارش دهند. این شرکت می‌گوید که درحال بررسی مشکل است:

اگر با مشکل مواجه شده‌اید، لطفاً برای ارسال گزارش ازطریق مرکز بازخوردها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با تایپ عبارت Feedback Hub در منوی استارت یا فشردن هم‌زمان کلید Windows + F، بخش بازخوردها را اجرا کنید.
  2. کادرهای Summarize your feedback و explain in more details را پر کرده و سپس Next را کلیک کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که دکمه‌ی Problem دربخش Choose a category و زیر شاخه‌ی Print انتخاب شده‌اند و سپس روی Next کلیک کنید.
  4. در بخش Find similar feedback دکمه‌ی Make new bug را انتخاب و روی Next کلیک کنید.
  5. در بخش Add more details، جزئیات مربوطه را ارائه دهید. توجه داشته باشید که پرکردن این قسمت برای رسیدگی به مشکل شما الزامی نیست.
  6. کادر Recreate my problem را باز کرده و Start recording را فشار دهید و سپس مراحلی که باعث بروز مشکل می‌شود را دوباره تکرار کنید.
  7. در پایان روی Stop recording کلیک کرده و دکمه‌ی Submit را فشار دهید.

همه‌ی نسخه‌های ویندوز ازجمله ویندوز ۱۰ که به‌روزرسانی KB5018410 را نصب کرده‌اند تحت‌تأثیر مشکل شبکه قرار دارند که البته این مورد با آپدیت جدید KB5020435 برطرف شده است. علاوه‌براین مشکل مذکور با نصب به‌روزرسانی KB5020387 در ویندوز ۱۱ رفع خواهد شد. البته همچنان راهکاری برای حل این باگ روی نسخه‌ی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ ارائه نشده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا