سرور مجازی
اینترنت

تلخ ترین خبر سال ۲۰۲۳ برای صیانت پیشه گان: فقط چند قدم تا اینترنت ماهواره ای روی موبایل ها!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت های مهم دنیا که در پی ارائه اینترنت ماهواره ای روی گوشی های هوشمند هستند، عبارتند از:

۱. شرکت SpaceX

شرکت اسپیس ایکس با تکمیل ماهواره های استارلینک در فضا، سال گذشته ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای از طریق باند KU را روی گوشی آیفون را امتحان نمود که بنا به گفته مدیران آن شرکت موفقیت آمیز بوده است، شرکت اپل قصد دارد تا با حذف سیم کارت، زمینه ای را فراهم آورد که گوشی های تلفن هوشمند آن شرکت، بدون نیاز به سیم کارت، امکان دریافت اینترنت ماهواره ای را داشته باشند.

۲. شرکت amazon

این شرکت با ارسال ماهواره های خود به فضا، قصد دارد اینترنت ماهواره ای خود را به چندین میلیارد نفر از ساکنین کره زمین ارائه دهد.‌ آمازون در سال جاری، سرویس اینترنت ماهواره ای خود را فعال کرده و تا سال ۲۰۲۶ پروژه مربوطه را نهائی خواهد کرد. این شرکت به همین منظور یک مرکز ساخت ماهواره در سیاتل آمریکا تاسیس کرده؛ که روزانه تا چهار ماهواره در آنجا تولید می شود. تیمی متشکل از ۱۰۰۰ نفر مهندس، برنامه نویس و کادر پشتیبانی در آن مرکز مشغول به کار هستند. آمازون در نهایت تا سال ۲۰۲۶، تعداد ۳۲۳۶ ماهواره اختصاصی خود را به صورت فلکی در فضا مستقر خواهد نمود.

۳. شرکت google

شرکت گوگل ضمن همکاری با شرکت اسپیس ایکس در صدد راه اندازی اینترنت ماهواره ای لیزری است. یک تکنولوژی بسیار مدرن که هنوز از ابعاد و نتایج حاصل از آن گزارشی منتشر نشده است، اما با توجه به قدرت، توان فنی- مهندسی، سرمایه، دانش و حمایت هائی که دولت آمریکا از این شرکت بعمل می آورد، بعید نیست سرویس اینترنت ماهواره ای گوگل، چون سایر سرویس های عجیب و غریب این شرکت، انقلاب بزرگی را در این زمینه رقم بزند.

۴. شرکت samsung

شرکت سامسونگ در حال طراحی مدلی از مودم دریافت اینترنت از ماهواره است که از قابلیت ایجاد ارتباط با ماهواره در هر نقطه ای از جهان؛ توسط دستگاه های مختلف، اعم از نت بوک و تبلت و گوشی هوشمند و… برخوردار خواهد بود. طبق اعلام مسئولین این شرکت، سرعت اولیه اینترنت ارائه شده از طریق این مودم ها، ۲۰ مگابایت در ثانیه خواهد بود که به تدریج به سرعت آن اضافه خواهد شد. این شرکت قرار بود گوشی های مدل گالکسی S23 خود را به تجهیزات دریافت اینترنت از ماهواره مجهز کند، اما در آخرین لحظه تصمیم گرفت تا مودمی را تولید نماید که گوشی های سامسونگ از هر مدلی بتوانند با ماهواره ارتباط داشته باشد.‌ هدف سامسونگ از این کار، امکان دریافت اینترنت ماهواره ای در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص نقاطی است که یا تلفن ندارند و یا از خطوط ضعیف مخابراتی محلی برخوردارند.

۵. شرکت KEPLER

شرکت‌ کپلر در حال فعالیت برای ایجاد زیر ساخت لازم جهت برقراری ارتباط اینترنت ماهواره ای در مدار پائین است، ۱۹ ماهواره این شرکت هم اکنون در مدار کره زمین قرار گرفته اند و شرکت در حال تاسیس ایستگاه های زمینی است تا ارتباط ماهواره ای اینترنتی را تسهیل و به مشتریان سرویس دهند. این شرکت با مدیر عاملی مینا میتری در تورنتو کانادا، اهداف جسورانه ای را برای خود تعریف کرده است‌، مدیران شرکت معتقدند همه انسان های روی کره زمین از حق استفاده از اینترنت ماهواره ای برخوردارند.

۶. شرکت LYNK

شرکت لینک با ارسال ماهواره های خود به فضا، هدف جذب ۴ میلیارد نفر کاربر را دنبال می کند، بگونه ای که آنان برای ارتباط با اینترنت ماهواره ای این شرکت، حتی نیاز به تعویض گوشی های تلفن همراه خود نداشته باشند. سرویس GPP LYNK این شرکت منحصر بفرد بوده و شرکت اخیراً در دورافتاده ترین نقاط استرالیا، از طریق آن، اقدام به ارائه موفقیت آمیز اینترنت ماهواره ای کرده است.

۷. شرکت AVZON

این شرکت بزرگ اروپائی، اگرچه دارای ماهواره های اختصاصی است، ولی خدمات پهنای باند خود را از طریق اجاره ظرفیت از اپراتورهای دیگر تامین می کند. طیف وسیعی از سازمان ها و نهاد های منطقه ای و بین المللی هم اکنون از سرویس های آن شرکت استفاده می کنند.

تعداد قابل توجهی از شرکت ها هم هستند که در زمینه ارائه خدمات ماهواره ای اعم از تلویزیونی، تصویر برداری، زمین شناسی، هواشناسی، هوانوردی، ردیابی کشتی ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهواره ای فعال هستند، که از تعداد آنها اطلاع دقیقی در دست نیست، اینکه آنها نیز در آینده به‌ سمت ارائه اینترنت ماهواره ای‌ خواهند رفت یا نه، فعلاً مشخص نیست.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا