سرور مجازی
zoomit

تلگرام پریمیوم چیست ؛ معرفی ویژگی‌ها و آموزش خرید اشتراک

تک‌کرانچ می‌نویسد تلگرام اکنون ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و برای کسب درآمد از کاربران، در حال انتشار پلن اشتراکی جدیدی است که قابلیت‌های اضافه‌ای به‌همراه می‌آورد. تلگرام هنوز اعلام نکرده که قیمت سرویس اشتراکی چقدر است بااین‌حال انتظار می‌رود تهیه‌ی این سرویس، ماهانه ۵ تا ۶ دلار هزینه‌بر باشد. ورج می‌نویسد تلگرام پریمیوم در آمریکا هزینه ماهانه‌ی ۵ دلار دارد.

تلگرام در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش به ۵۰۰ میلیون رسیده و این یعنی پیام‌رسان موردبحث توانسته در پنج ماه اخیر ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ی دیگر جذب کند. تلگرام می‌گوید هرگز برای تبلیغ کردن اپلیکیشن خود هزینه نکرده است. این پیام‌رسان محبوب در سال جاری میلادی به یکی پنج اپلیکیشن پردانلود در سراسر دنیا تبدیل شد.

عناوین:

تلگرام پرمیوم چیست
ویژگی های تلگرام پرمیوم

نحوه خرید اشتراک پرمیوم تلگرام

تلگرام پرمیوم چیست؟

تلگرام که مقر اصلی‌اش در دبی واقع شده تاکنون بارها گفته که بیشتر از شرکت‌های تبلیغاتی، به کاربران خود اتکا می‌کند. پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در اطلاعیه‌ای گفته بود شرکت تحت مدیریتش برای ادامه دادن این سیاست نیاز دارد ازطریق کاربرانش درآمد کسب کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آموزش انتقال چت های واتساپ به تلگرام

تلگرام برای کسب درآمد از کاربرانش سرویسی تحت عنوان تلگرام پریمیوم معرفی کرده است. کاربران نسخه‌ی پرمیوم به یک‌سری قابلیت اختصاصی دسترسی پیدا می‌کنند، اما در ازای دسترسی به این قابلیت‌ها باید ماهانه به تلگرام پول پرداخت کنند. پلن اشتراکی تلگرام افزون‌بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید، برخی از قابلیت‌های فعلی این پیام‌رسان محبوب را بهبود می‌دهد.

قابلیت های تلگرام پرمیوم؛ از استیکر اختصاصی و ابزار مدیریت چت تا کاهش محدودیت ها

به نوشته‌ی تک‌کرانچ سرویس تلگرام پریمیوم به کاربران امکان می‌دهد فایل‌هایی چهار گیگابایتی برای هم ارسال کنند (درحالی‌که در نسخه‌ی رایگان محدودیت دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است). تلگرام همچنین گفته نسخه‌ی پرمیوم از سرعت دانلود بالاتری پشتیبانی می‌کند.

کاهش محدودیت ها در اشتراک تلگرام پریمیوم / Telegram Premium

تلگرام می‌گوید سرویس اشتراکی محدودیت‌ها را بسیار کاهش می‌دهد

کاربران اشتراکی تلگرام می‌توانند در حداکثر ۱٬۰۰۰ کانال عضو شوند، درحالی‌که کاربران نسخه‌ی رایگان می‌توانند به عضویت حداکثر ۵۰۰ کانال دربیایند. کاربران همچنین می‌توانند ۲۰ فولدر چت ایجاد و در هر کدام از آن‌ها ۲۰۰ چت جای دهند. سرویس تلگرام پریمیوم استفاده‌ی هم‌زمان از چهار حساب کاربری، پین کردن حداکثر ۱۰ چت و ذخیره‌ی حداکثر ۱۰ مجموعه‌استیکر و ۴۰۰ گیف را ممکن می‌کند.

در نسخه‌ی جدید تلگرام کاربر می‌تواند بایوگرافی طولانی‌تری بنویسد و لینک به آن اضافه کند. نسخه‌ی پریمیوم همچنین استفاده از کاراکترهای بیشتر در کپشن محتواهای چندرسانه‌ای را ممکن می‌کند. به‌علاوه کاربران تلگرام پریمیوم می‌توانند حداکثر ۲۰ لینک عمومی t.me را برای خود رزرو کنند.

نسخه‌ی اشتراکی تلگرام دسترسی به استیکرهای پریمیوم را ممکن می‌کند

این نخستین باری است که یک سرویس پیام‌رسان با چندصد‌میلیون کاربر در سراسر دنیا، میزبان سرویس اشتراکی می‌شود. سیگنال، واتساپ، فیسبوک مسنجر و سرویس‌ پیام‌رسانی پیش‌فرض اپل و گوگل همگی جزو رقبای بزرگ تلگرام هستند اما سرویس اشتراکی ندارند و تمام قابلیت‌هایشان را رایگان ارائه می‌د‌هند. البته حتی نسخه‌ی رایگان تلگرام نیز نسبت‌ به این سرویس‌ها قابلیت‌های متنوع‌تری دارد.

شماری از تحلیلگران امیدوار بودند که تلگرام بتواند ازطریق پروژه‌ی توکن مبتنی‌بر بلاک‌چین خود درآمد خوبی کسب کند و نیازی به راه‌اندازی سرویس اشتراکی نداشته باشد. بااین‌حال پس از بارها تأخیر و مشکلاتی جدی با نهادهای تنظیم مقررات، تلگرام در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که پروژه‌ را رها کرده و ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه‌ی جمع‌شده را به سرمایه‌گذاران برمی‌گرداند. تلگرام در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) ازطریق فروش اوراق قرضه‌ی پنج ساله‌ی قابل‌تبدیل به شرکت‌هایی مثل Mubadala Investment Company و Abu Dhabi Catalyst Partners سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری جذب کرد.

شرکت تحت مدیریت پاول دورف در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید: «امروز روز مهمی در تاریخ تلگرام است؛ نه‌تنها به دستاورد جدیدی رسیده‌ایم بلکه از این‌ پس روش کسب درآمد پایداری داریم.»

مدیرعامل تلگرام مدتی پیش اعلام کرد سرویس اشتراکی نتیجه‌ی پاسخ به تقاضای کاربران است. دورف گفت بسیاری از کاربران خواستار کاهش محدودیت‌هایی مثل آپلود فایل دو گیگابایتی بوده‌اند، بااین‌حال در صورت کاهش محدودیت برای تمامی کاربران هزینه‌ی سرورهای تلگرام بیش از پیش افزایش می‌یابد و دسترسی به این سرویس غیرممکن می‌شود. در همین راستا تلگرام تصمیم گرفته سرویس پرمیوم را برای کاربرانی که به‌دنبال قابلیت‌های بیشتر و محدودیت‌های کمتر هستند دردسترس قرار دهد.

قیمت تلگرام پریمیوم و نحوه خرید اشتراک تلگرام

به ادعای تک‌کرانچ نسخه‌ی پریمیوم تلگرام در کشور هند با قیمت ماهانه ۶ دلار دردسترس کاربران آیفون قرار می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود این سرویس در اسپانیا ۵٫۴۹ یورو (۵٫۷۷ دلار) قیمت دارد. نماینده‌ی تلگرام به درخواست تک‌کرانچ برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر پاسخ نداده است. برخی رسانه‌ها قیمت این سرویس را در آمریکا ۵ دلار اعلام کرده‌اند.

اشتراک پریمیوم در قالب خرید درون‌برنامه‌ای به کاربر ارائه می‌شود. جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام را برای دستگاه خود دانلود کنید تا در منوی تنظیمات گزینه‌ی Telegram Premium ظاهر شود. ازطریق این گزینه می‌توانید اشتراک تلگرام را خریداری کنید.

عملکرد قابلیت تبدیل ویس‌مسیج به متن در تلگرام پریمیوم

کاربران سرویس اشتراکی تلگرام پریمیوم می‌توانند پیام‌های صوتی (ویس‌مسیج) را به متن تبدیل کنند و به استیکرهای اختصاصی دسترسی داشته باشند. تلگرام می‌گوید کاربران می‌توانند به عملکرد قابلیت تبدیل گفتار به متن امتیاز دهند تا در گذر زمان بهبود پیدا کند. تلگرام به زبان‌های تحت پشتیبانی این قابلیت اشاره نکرده، اما احتمالاً فعلا محدود به زبان انگلیسی است.

این نسخه‌ی تلگرام واکنش به پیام‌ها ازطریق ایموجی‌های بیشتر و استفاده از تصاویر متحرک به‌عنوان تصویر پروفایل را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

نسخه‌ی جدید تلگرام میزبان قابلیت‌هایی اضافی برای مدیریت‌ چت‌ها است. کاربر می‌تواند فولدر چت پیش‌فرض خود را تغییر دهد تا به هنگام باز کردن اولیه‌ی اپلیکیشن، همیشه فولدر مدنظر کاربر باز شود. همچنین با مراجعه به تنظیمات بخش Privacy and Security می‌توانید قابلیت آرشیو و میوت خودکار چت‌های جدید را فعال کنید.

تلگرام از چند ماه پیش میزبان تبلیغات شده است. در نسخه‌ی اشتراکی این سرویس هیچ تبلیغی به نمایش درنمی‌آید. تمامی کاربران نسخه‌ی اشتراکی تلگرام نشان ویژه‌ای به شکل ستاره دریافت می‌کنند که کنار نام آن‌ها نمایش داده می‌شود. کاربران نسخه‌ی اشتراکی تلگرام به آیکون‌هایی اختصاصی برای اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت.

آیکون های اختصاصی اشتراک تلگرام پریمیوم / Telegram Premium

تلگرام پریمیوم آیکون‌های اختصاصی به کاربران ارائه می‌دهد

پاول دورف می‌گوید تمامی قابلیت‌هایی که تلگرام اکنون ارائه می‌دهد رایگان باقی خواهند ماند. در واقع قابلیت‌های اصلی این پیام‌رسان برای تمامی ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه ارائه می‌شود و در گذر زمان کاربران اشتراکی یک‌سری ویژگی‌های به‌خصوص دریافت خواهند کرد.

تلگرام گفته در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به لینک دعوت، در گروه‌های عمومی عضو شوند. قابلیتی دیگر به گروه‌ها و کانال‌های تأییدشده امکان می‌دهد تیک آبی را در بالای صفحه‌ی چت نمایش دهند.

نسخه‌ی جدید تلگرام در آیفون‌ها و آیپدهای جدید می‌تواند انیمیشن‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه رندر کند. تلگرام می‌گوید قابلیت پیش‌نمایش چت را در نسخه‌ی اندروید به‌روزرسانی کرده است. این قابلیت در نسخه‌ی جدید تلگرام اندروید شبیه نسخه‌ی iOS شده و به شما امکان می‌دهد کل محتوای صفحه‌ی چت را ازطریق اسکرول مشاهده کنید. تلگرام می‌گوید به‌روزرسانی جدید باگ‌های نرم‌افزاری را رفع و عملکرد اپلیکیشن را بهینه‌تر می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا