سرور مجازی
zoomit

رسیدگی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی از صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج می‌شود

به گزارش دیتاسنتر من، نمایندگان مجلس امروز (۲۹ خرداد ماه) در جریان بررسی طرح «اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری»، رسیدگی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی را از صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج کردند.

هم‌اکنون این طرح در جریان بررسی است و نیاز به موافقت شورای نگهبان دارد. براساس ماده ۱۲ این طرح: عبارت «مجلس خبرگان و شورای عالی امنیت ملی» به عبارت «مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی» اصلاح می‌شود و شماره تبصره هم به تبصره (۱) اصلاح و تبصره (۲) به ماده مذکور الحاق می‌شود. طبق تبصره ۲ «رسیدگی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهاد» از شمول حکم این ماده خارج است.

ماده ۱۲ قانون «تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» مقرر کرده که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری کشور حق دارد به شکایت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد تخلف از آیین‌نامه‌ها و مقررات دولتی، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی رسیدگی کند. در تبصره این ماده چند مورد از جمله «تصمیمات رئیس قوه قضائیه و مصوبات و تصمیمات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و شورای عالی امنیت ملی» از شمول این حکم خارج شده‌اند و در صورت تأیید شورای نگهبان، شورای عالی فضای مجازی نیز به این موارد اضافه می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا