سرور مجازی
zoomit

سونی و سامسونگ به‌زودی حسگرهای دوربین قدرتمندی برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کنند

به‌گزارش notebookcheck، این روزها کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند میان‌رده بسیار بهبود یافته است. با اینکه سال گذشته ظهور حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی را در بخشی از بازار شاهد بودیم، اکثر میان‌رده‌ها تاکنون به حسگر JN1 و GN5 سامسونگ و بقیه به حسگرهای قدیمی‌تر ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی مجهز شده‌‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی این روند تغییر خواهد کرد.

طبق اطلاعات منتشرشده در Digital Chat Station، سونی روی حسگر CMOS جدیدی در سری IMX800 کار می‌کند. CMOS اولین حسگر دوربین گوشی‌های هوشمند ۱۰۰ مگاپیکسلی سونی خواهد بود؛ زیرا این شرکت معمولاً ترجیح می‌داد روی حسگرهای با وضوح کمتر تمرکز کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تماشا کنید: کالبدشکافی اکسپریا وان مارک 4 و مقایسه با وان مارک 3

منبعی مدعی شده است که این حسگر برای گوشی‌های میان‌رده طراحی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که رقیب مستقیم HM2 سامسونگ باشد که در گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۱ پرو 5G‌ و ردمی K50 پرو استفاده شده است. افزون‌براین، سونی حسگر بزرگ جدیدی برای سری IMX900 دارد.

گفته می‌شود سامسونگ نمی‌خواهد عقب بماند و ظاهراً این شرکت نیز روی حسگر جدیدی کار می‌کند که حتی بزرگ‌تر از ISOCELL GN2 1/1.12 اینچی در می ۱۱ اولترا خواهد بود. همچنین، این حسگر شاید در محدوده یک اینچی یا کمی کوچک‌تر از حسگر Xperia Pro-I سونی باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا