سرور مجازی
فضای مجازی

بارگیری مواد معدنی با گنتری کرین در بندر شهید رجایی/اجرای وسیع طرح پس از آنالیز شاخص عملیاتی و هزینه‌ای

– اخبار اقتصادی –

علیرضا محمدی کرجی ران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تاکید برلزوم بهره گیری از فناوری‌های به روز در صنعت حمل و نقل بویژه بارگیری مواد معدنی اظهار کرد: توسعه بنادر و در کنار آن بهره‌وری حداکثری از پتانسی‌لهای و ظرفیت‌های موجود در آن، ایده استفاده از فناوری های نوین و اقدام عملی در راستای بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت‌های دریچه دار و گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای ) در بندر شهید رجایی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: چالش‌هایی نظیر اجاره‌بهای بالای مترتب بر کشتی‌های دارای کرین از یک سو و رکود بازار مواد فله از سوی دیگر ، چالشهای مالی و مشکلاتی را فراروی تجار و بازرگانان فعال در این حوزه قرارداده بود.

وی بیان کرد: برای رفع دغدغه مورد اشاره طرح انتقال محصولات معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین آغاز شده است. به این شکل که کشتی گیرلس (فاقد کرین ) با استفاده از گنتری کرینهای مستقر در ترمینال یک این بندر با استفاده از فناوری های نوین بارگیری شد.

وی مکانیزم های رقابتی شدن بارگیری با بنادر منطقه، تسریع در عملیات بارگیری، کاهش هزینه های تمام شده بارگیری وحمل ونقل، ایمنی و سلامت کار در فرآیند عملیات بارگیری مطابق با مصادیق بین المللی، ارتقای ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری تجهیزات موجود ، عدم نیاز به جابجایی تجهیزات سنگین در شناور های بدون کرین و همچنین کاهش ریسک خرابی تجهیزات را از مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح یک فروند کشتی 55هزارتنی بارگیری و محصول سنگ گچ را به بازارهای هدف صادر خواهد کرد، افزود: پس از آنالیز شاخص‌های عملیاتی و هزینه‌های اجرایی این طرح را به شکل وسیع‌تر با ایده نوع و بهره گیری هرچه بیشتر از توان شرکتهای دانش بنیان استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا