سرور مجازی
فضای مجازی

قطب‌های مغناطیسی زمین به این زودی وارونه نمی‌شوند

به گفته دانشمندانی که ناهنجاری‌های سیاره زمین را در برابر باد، خورشیدی و سایر تشعشعات تجزیه و تحلیل کردند، میدان مغناطیسی سیاره ما ممکن است به این زودی‌ها شاهد تغییر نباشد.

به گزارش space.com، قطب شمال و جنوب مغناطیسی زمین به طور متوسط هر ۲۰۰ هزار سال در فواصل نامنظم وارونه می‌شوند. این وارونگی برای قطب‌های مغناطیسی شمال و جنوب زمین عادی است، زیرا در طول تاریخ چندین بار این رویداد رخ داده است. همچنین این تغییر تأثیر شگفت‌انگیزی در محیط زیست و فناوری ایجاد می‌کند.

با توجه به تحقیقات دانشمندان گمانه زنی‌هایی درباره ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی وجود دارد، منطقه‌ای مرموز که در آن میدان مغناطیسی به طور غیرعادی ضعیف است. طبق یک مطالعه جدید، این ناهنجاری ممکن است نشان دهنده تضعیف و تغییر میدان مغناطیسی باشد.

قطب‌های مغناطیسی زمین

آندریاس نیلسون زمین‌شناس می‌گوید: تغییرات میدان مغناطیسی زمین را در ۹ هزار سال گذشته ترسیم کرده‌اند و ناهنجاری‌هایی که در اقیانوس اطلس جنوبی وجود دارد، احتمالاً پدیده‌های تکرارشونده هستند. همچنین احتمال می‌رود وجود این پدیده‌ها به تغییرات در میزان قدرت میدان مغناطیسی زمین مرتبط هستند.

یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: این نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های باستان شناسی، نمونه‌های آتشفشانی و هسته‌های مته رسوبی هستند که اطلاعاتی درباره تاریخچه میدان مغناطیسی زمین را به ما نشان خواهند داد. همچنین تیم دانشگاه لوند از این داده‌ها برای تحقیق درباره جهت و قدرت میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی ظرف ۳۰۰ سال آینده ناپدید می‌شود و زمین به سمت معکوس شدن قطبیت پیش نخواهد رفت.


بیشتر بخوانید

  • برخورد مجدد ریزشهاب‌سنگ‌ها با تلسکوپ جیمز وب

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا