سرور مجازی
فضای مجازی

ائتلاف اوپک پلاس امروز در مورد سیاست جدید تولید مذاکره می‌کند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزرای اوپک پلاس قصد دارند امروز یکشنبه دور جدید مذاکرات خود را برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست تولید برگزار کنند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که عربستان و امارات هفته گذشته در مورد سیاست اوپک پلاس به توافق رسیدند تا نفت خام بیشتری به بازار عرضه و روند افزایش قیمت نفت متوقف را متوقف کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت به همراه روسیه و سایر متحدان در ائتلاف اوپک پلاس هنوز تصمیم نهایی را در مورد سیاست تولید نگرفته‌اند چون مذاکرات اوایل این ماه به خاطر درگیری بین عربستان و امارات بی‌نتیجه ماند.

اوپک تخمین خود درباره تولید نفت کشورهای غیر اوپک را کاهش دادامارات در مورد سهمیه تولید نفت خود با اوپک پلاس به توافق رسید

اجلاس روز یکشنبه هم مانند سایر مذاکرات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

اوپک پلاس در سال گذشته توافق کرد 10 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کاهش دهد تا بتواند با پایین آمدن تقاضا ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا همراهی کند. با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های کرونایی از آن زمان، کاهش تولید این ائتلاف در حال حاضر به 5.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

قبل از مذاکرات ناتمام اجلاس گذشته، قرار بود ائتلاف اوپک پلاس دو میلیون بشکه دیگر نفت وارد بازار کرده و قرارداد را تا پایان 2022 تمدید کند.

هدف از این افزایش تولید کاهش فشار بر قیمت نفت بود که به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده است.

طبق گفته منابع اوپک پلاس، عربستان هفته گذشته با درخواست ابوظبی برای افزایش مبنای تولید موافقت کرده و قرار است آن را تا 3.65 میلیون بشکه در روز نسبت به 3.168 میلیون بشکه فعلی افزایش دهد.

انتهای پیام/37

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا