سرور مجازی
فضای مجازی

پیامد‌های منفی تاخیر اخیر ناسا در پرتاب ماموریت Psyche

یک نقص نرم افزاری باعث تاخیر در ماموریت Psyche شده است که ماموریت ناسا برای کاوش یک سیارک غنی از فلز بود. دو کاوشگر کوچک برای این پرتاب برنامه ریزی شده بودند، اما به تعویق افتادن به این معنی است که آن‌ها ممکن است نتوانند با سیارک‌های هدف مربوطه خود ملاقات کنند.

Psyche، کاوشگری که برای کشف سیارک غیرمعمول غنی از فلز ۱۶ Psyche طراحی شده است، در حال حاضر در مرکز فضایی کندی در فلوریدا در حال آماده سازی است. مهندسان ماموریت اخیراً یک ناهنجاری را مشاهده کردند که منجر به تاخیر در پرتاب شد.

ناسا در بیانیه‌ای مطبوعاتی در ۲۴ می‌اعلام کرد: «یک مشکل مانع از تأیید این است که نرم‌افزار کنترل‌کننده فضاپیما طبق برنامه‌ریزی عمل می‌کند». تیم در حال کار برای شناسایی و اصلاح این مشکل است. برای اینکه زمان بیشتری برای این کار در نظر گرفته شود، دوره راه‌اندازی زودتر از ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به‌روزرسانی می‌شود.»

قرار بود پرتاب Psyche در اوایل آگوست انجام شود، اما این تاخیر کوچک باعث ایجاد مشکل بزرگی برای برنامه ریزان ماموریت Janus (پروژه‌ای برای کاوش دو سیارک دوتایی نامرتبط) شده است. کاوشگر‌های دوقلو در حال پیوستن به Psyche برای همان پرتاب فالکون هوی اسپیس ایکس هستند، اما همانطور که دن شیرس، محقق اصلی پروژه و ستاره شناس دانشگاه کلرادو در جلسه‌ای توضیح داد، این تاخیر به این معنی است که ماموریت طبق برنامه ریزی انجام نمی‌شود.

ماموریت فضایی ناسا

Scheeres و همکارانش امیدوارند که دینامیک مداری پیچیده سیارک‌های دوتایی را مطالعه کنند و مدل‌های دقیقی از این دو سیستم ایجاد کنند، که این کار را با استفاده از مجموعه‌ای از دوربین‌های نصب شده بر روی کاوشگر‌ها انجام می‌دهند. با مطالعه سیارک‌ها از نزدیک، دانشمندان به درک بهتری از منظومه شمسی اولیه دست خواهند یافت و به بینش‌های مهمی دست خواهند یافت که می‌تواند استراتژی‌های دفاعی سیاره‌ای را در برابر اجرام تهدید کننده نزدیک به زمین توسعه می‌دهد.

طبق پارامتر‌های مأموریت اولیه، کاوشگر‌های ژانوس قرار بود یک سری پرواز‌های زمینی را برای دیدار با سیارک‌ها در چهار سال انجام دهند، اما شیرس گفت که پرتاب تاخیری به این معنی است که این پرواز‌های حیاتی دیگر امکان پذیر نیست. Scheeres نوشت: “سفینه فضایی ما برای پرتاب در ماه آگوست طراحی شده است؛ این به ما امکان می‌دهد زمان بندی مناسبی برای رسیدن به سیارک‌های هدف خود داشته باشیم. ” “تعویق این پرتاب به ماه سپتامبر عمدتاً این زمان‌بندی را غیرممکن می‌سازد. “

او گفت که شیرس و همکارانش در حال یافتن سیارک‌های دیگری هستند که از لحاظ علمی جالب هستند و می‌توان در روز‌های دیگر دوره پرتاب به آن‌ها رسید. در صورت پرتاب Psyche بین ۷ و ۱۰ اکتبر، یک هدف بالقوه، FG۳، ۱۹۹۶، می‌تواند توسط هر دو کاوشگر Janus به دست آید. Scheeres در جلسه SBAG اشاره کرد: “به عنوان یک ماموریت اشتراک سواری، این تیم هیچ توانایی تاثیرگذاری بر تاریخ‌های پرتاب یا هدف گیری وسیله نقلیه پرتاب را ندارد. “


بیشتر بخوانید

  • آزمایش‌هایی که ناسا در کره ماه انجام خواهد داد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا