سرور مجازی
تکنولوژی

این هواپیمای هایپرسونیک فاصله توکیو تا نیویورک را در یک ساعت طی می‌کند [تماشا کنید]

Venus Aerospace، استارتاپ صنعت هوانوردی مستقر در ایالت هیوستون، رندرهایی از یک هواپیمای فوق سریع به نام Stargazer را منتشر کرده که امیدوار است بتواند آن برای پرواز در ارتفاع بسیار بالا توسعه دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که توسط Venus Aerospace منتشر شده، آن‌ها از سال 2020 مشغول توسعه این هواپیما بوده‌اند و همچنین 33 میلیون دلار برای ساخت آن جمع‌آوری کرده‌اند که یک میلیون دلار آن توسط دولت تامین شده است. از این هواپیما به عنوان «هایپرسونیک» یاد می‌شود که به خودروها یا موشک‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند با سرعت 5 ماخ (6174 کیلومتر در ساعت) یا بیشتر حرکت کنند. Stargazer پتانسیل رسیدن به 9 ماخ یا حدود 11 هزار کیلومتر در ساعت را دارد.

از دیگر نکات قابل توجه اینکه Stargazer برای جابجایی 12 مسافر طراحی شده و در ارتفاع 51.8 کیلومتری سطح زمین حرکت می‌کند.

نوشته های مشابه

Stargazer هواپیما فضایی است؟

هرچند این استارتاپ Stargazer را «هواپیمای فضایی» می‌نامد، اما حداکثر ارتفاعی که برای آن اعلام شده، بسیار پایین‌تر از خط کارمان (مرز فرضی بین اتمسفر زمین و فضای بیرونی) است که در فاصله 100 کیلومتری سطح دریاهای آزاد قرار دارد. با این وجود، مسافران همچنان دید بسیار خوبی خواهند داشت و انحنای زمین را به وضوح مشاهده می‌کنند.

هواپیما

انتظار می‌رود تا Stargazer مسافران در عرض یک ساعت از توکیو به لس آنجلس برساند که بدون شک نسبت به پرواز 11 ساعته هواپیماهای تجاری، پیشرفت قابل توجه و بزرگی محسوب می‌شود.

«اندرو داگلبی»، مدیر ارشد فناوری Venus Aerospace توضیح می‌دهد:

«Stargazer درست مانند یک هواپیمای معمولی با استفاده از موتورهای خود بلند می‌شود، اما سپس در ارتفاع و به دور از فضای شهری، قدرت انتقال آن به موشک تغییر پیدا می‌کند.»

همچنین به عقیده او، اولین آزمایش Stargazer تا سال 2025 انجام نخواهد شد و پس از ساخت اولین نسخه، حداقل پنج سال باید روی قابلیت‌های پرواز آن آزمایش شود تا از ایمنی و نحوه عملکرد آن اطمینان پیدا کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا