سرور مجازی
تکنولوژی

کامپیوترهای ویندوزی احتمالا از 2023 تنها با حافظه SSD روانه بازار می‌شوند

مایکروسافت ظاهرا می‌خواهد تولیدکنندگان PC را وادار کند که از سال 2023 یا 2024 در همه کامپیوترهای ویندوزی از حافظه SSD استفاده کنند. با این تصمیم، احتمالا دوران هارد درایوهای چرخشی در بازار کامپیوترهای شخصی به پایان می‌رسد.

به گزارش وب‌سایت Tom’s Hardware، «جان چن»، تحلیلگر شرکت ترندفورس مدعی است که مایکروسافت در ابتدا سعی داشت این تغییر را در سال 2022 ایجاد کند، اما مقاومت تولیدکنندگان باعث شد این برنامه حداقل تا سال 2023 به تعویق بیفتد. مایکروسافت و تولیدکنندگان PC حالا هنوز در حال مذاکره هستند و هر تغییری ممکن است در این برنامه زمانی به وجود آید.

تصمیم‌گیری برای مهاجرت از HDD به SSD با مزایای بسیار خوبی همراه است. درایوهای حالت جامد (SSD) نسبت به هاردهای معمولی سرعت بسیار بیشتری دارند و می‌توانند تجربه استفاده از سیستم عامل ویندوز را ارتقا دهند. در حال حاضر بسیاری از محصولات بازار برای بوت سیستم عامل از یک SSD و برای ذخیره‌سازی اطلاعات از HDD استفاده می‌کنند. ولی برخی از مدل‌های رده پایین همچنان حتی برای بوت سیستم عامل به HDD متکی هستند.

هارد HDD

ارتقا به SSD هزینه دارد

مشکل استفاده از SSD به جای HDD بیشتر به بحث هزینه برمی‌گردد. جان چن می‌گوید اگر بخواهید هزینه را ثابت نگه دارید، باید به جای ارائه هارد 1 ترابایتی از درایو حالت جامد 256 گیگابایتی استفاده کنید. این مقدار به زعم تولیدکنندگان برای اکثر کاربران کافی نیست. از سوی دیگر، اگر شرکت‌ها بخواهند حداقل 512 گیگابایت حافظه SSD ارائه کنند، حد قیمت از مقدار قابل قبول برای دستگاه‌های پایین رده فراتر می‌رود.

نوشته های مشابه

بررسی وب‌سایت شرکت‌هایی مثل دل، اچ‌پی و فهرست‌های فروش Newegg نشان می‌دهد که پیش‌نیاز استفاده از SSD احتمالا در ابتدا کاربران دو بازار خاص در آمریکا را هدف قرار خواهند داد. اولی بازار محصولات پایین رده است که در آن برخی از دستگاه‌های برند Inspiron و Pavilion هنوز بدون SSD عرضه می‌شوند. دومی بازار کامپیوترهای دسکتاپ تجاری است که در آن سیستم‌های Optiplex, Vostro و ProDesk هنوز از HDD استفاده می‌کنند.

تحلیلگر ترندفورس باور دارد که مایکروسافت همچنان می‌تواند برای برخی از محصولات ویندوزی استثنا قائل شود، اما عمده این استثنائات احتمالا برای دستگاه‌هایی خواهد بود که به‌طور همزمان از SSD و HDD بهره خواهند برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا