سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش همزمان نقض داده‌های ابری و محبوبیت این فناوری

همانطور که میزبانی ابری در بین مشاغل مختلف (با هر شکل و اندازه ای) محبوب‌تر و رایج‌تر می‌شود، نقض داده‌های ابری نیز بزرگ‌تر می‌شود.

گزارش امنیت ابری Thales ۲۰۲۲ نشان داد که تقریباً نیمی (۴۵ ٪) از کسب و کار‌ها در ۱۲ ماه گذشته نقض داده مبتنی بر ابر را تجربه کرده اند که ۵ ٪ نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

تعداد تهدید‌ها نیز به سرعت در حال افزایش است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک چهارم (۲۶ ٪) کسب وکار‌ها افزایش حملات بدافزار و باج افزاری را تجربه کرده اند.

گفته می‌شود که این رشد، تا حدودی به افزایش محبوبیت راه حل‌های ابری در میان کاربران تجاری مربوط می‌شود. در سال ۲۰۲۱، کسب و کار‌ها در سراسر جهان به طور متوسط از ۱۱۰ برنامه ابری استفاده می‌کردند که در مقایسه با سال‌های قبل، این رقم افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

پردازش ابری

طبیعتاً با افزایش ارائه دهندگان و برنامه ها، پیچیدگی‌ها نیز افزایش می‌یابد. حدود نیمی از متخصصان فناوری اطلاعات مورد بررسی (۵۱ ٪)، موافق بودند که مدیریت حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها در فضای ابری پیچیده‌تر شده است. همچنین مهاجرت به فضای ابری نیز پیچیده‌تر شده است.

اما این دلیل که پردازش ابری پیچیده‌تر می‌شود، به این معنا نیست که کسب‌وکار‌ها از آن دست می‌کشند، برعکس محبوبیت آن‌ها در حال افزایش است و برای مقابله با مسائل و چالش ها، کسب‌وکار‌ها توجه خود را به اقدامات مبتنی بر امنیت سایبری، رمزگذاری و مدیریت کلید معطوف می‌کنند.


بیشتر بخوانید

  • همه چیز درباره فناوری یادگیری ماشین به زبان ساده

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا