سرور مجازی
اقتصادی

چه خودرویی ۵۰ میلیون تومان ارزان شد؟

چه خودرویی ۵۰ میلیون تومان ارزان شد؟

قیمت خودرو امروز ۴ مهر ۱۴۰۲ از وضعیت یکسانی برخوردار نیست. در بازار خودروهای داخلی، افت و خیز و ثبات قیمتی به چشم می‌خورد اما در بازار خودروهای مونتاژی افت‌های نسبتاً سنگین دیده می‌شود.

این افت بیشتر در بازار خودروهای مونتاژی، می‌تواند به دلیل انتشار اخبار مبنی‌بر واردات بیشتر خودروی چینی باشد. در چند روز گذشته خبر ورود بستیون T۷۷ به گمرک از سوی گروه بهمن و ثبت سفارش جک T۹ از سوی کرمان موتور به گوش می‌رسد که درصورت ورود این محصولات به کشور، می‌تواند بازار خودروهای مونتاژی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت یکسانی را تجربه نمی‌کند.

امروز قیمت خودروهای داخلی تغییرات جزئی را تجربه می‌کند. شاهین G که خودروی لوکس سایپا در حال حاضر به شمار می‌رود، نسبت به روز گذشته تنها دو میلیون تومان گران‌تر و با نرخ ۵۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این خودروی اتوماتیک به ۶۵۰ میلیون تومان رسید

رانا پلاس ایران خودرو نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار محسوب می‌شود که همانند شاهین سایپا، با دو میلیون تومان افزایش قیمت وارد کانال ۵۰۶ میلیون تومان شده است.

پژو پارس LX TU۵ از محبوب‌ترین خودروهای داخلی بازار بوده که پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ ۶۲۳ میلیون تومان معامله می‌شود. دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ قوی‌ترین خودروی داخلی به شمار می‌رود که تنها سه میلیون تومان افت قیمت داشته و به قیمت ۷۳۲ میلیون تومان رسیده است.

امروز قیمت خودروهای مونتاژی از افت چشم‌گیری برخوردار است. جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که حدود ۱۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با قیمت ۷۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چه خودرویی ۵۰ میلیون تومان ارزان شد؟

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته محصولی از شرکت ایران خودرو است که رکورددار افت قیمت در بازار خودروهای مونتاژی نیز به شمار می‌رود. این کراس‌اوور چینی از آغاز معاملات امروز حدود ۵۰ میلیون افت قیمتی داشته و وارد کانال یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان شده است.

جک S۵ نیوفیس محصول دیگری از کرمان موتور بوده که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افت قیمتی را تجربه می‌کند. بنابراین کراس‌اوور محبوب این شرکت با نرخ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی دیگر از کراس‌اوورهای محبوب بازار محسوب می‌شود که گروه بهمن وظیفه مونتاژ آن را برعهده دارد. این خودرو حدود ۲۰ میلیون تومان افت قیمتی دارد و با قیمت یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چه خودرویی ۵۰ میلیون تومان ارزان شد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

واقعیت ماجرا این است که بازار خودرو در رکود عجیبی فرو رفته و گذشت بیش از ۶ ماه از ابتدای سال، هنوز هم نتوانسته به آن رونق ببخشد. افت قیمتی که صورت می‌گیرد، در اغلب موارد و در روزهای آتی با افزایش قیمت جبران می‌شود و برعکس. بنابراین قیمت خودرو در کنار سایر بازارهای داخلی هم‌چون ارز، سکه و… در وضعیت باثباتی قرار گرفته فعلاً خبری از تغییرات قیمتی نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

۲۲۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا