سرور مجازی
اقتصادی

بازار خودرو در فاز انتظار/ آخرین قیمت پژو، سمند، دنا و کوییک

بازار خودرو در فاز انتظار/ آخرین قیمت پژو، سمند، دنا و کوییک

قیمت خودرو امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ روند با ثباتی را آغاز کرده است و تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته خرید و فروش می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین اخبار تأثیرگذار روی بازار خودرو، می‌تواند خبر ورود چند دستگاه نمونه اولیه از خودروهای شرکت سوزوکی به گمرکات کشور باشد. به این ترتیب، گویا واردات خودرو فاز جدی به خود گرفته و احتمالاً طی هفته‌های آینده اخبار زیادی در حوزه ورود محصولات جدید به کشور شنیده شود. در چنین وضعیتی بازار خودروهای وارداتی، شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و به احتمال قوی، دوباره کاهشی خواهد شد.
چرا خودروسازان دست به احتکار می زنند؟/ مقصر،قیمتگذاری دستوری است؟

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند.

بازار خودرو در فاز انتظار/ آخرین قیمت پژو، سمند، دنا و کوییک

قیمت خودروهای داخلی، امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته است.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ با مدل ۱۳۹۹ جزو اقتصادی‌ترین محصولات داخلی بوده می‌توان گفت از چند هفته گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشتند. البته پراید ۱۳۱ پنج میلیون تومان افزایش قیمت در هفته گذشته را تجربه کرد تجربه کرد. این دو خودروی شرکت سایپا به ترتیب با نرخ‌های ۳۱۵ و ۳۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که در هفته گذشته نوسانات اندکی را تجربه کرد. این خودرو امروز بدون تغییر و روی نرخ ۵۸۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU۵ از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۶۱۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

بازار خودرو در فاز انتظار/ آخرین قیمت پژو، سمند، دنا و کوییک

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که روی کانال ۷۰۰ میلیون تومانی در حال معامله است.

جک J۴ آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۷۲۵ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ دنده اتوماتیک از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که در چند هفته گذشته، یک افت نسبتاً سنگین را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی ثابت شد؛ اما هفه گذشته، حدود ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسید. از آغاز روند معاملات امروز نیز هیچ تغییری نداشته و با همان قیمت در حال معامله است.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، بدون تغییر و با نرخ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

از نظر کارشناسان، روند بازار خودرو دیگر تکراری و قابل پیش‌بینی شده است. قیمت خودرو از ماه‌های گذشته تغییرات چشم‌گیری نداشته و احتمالاً همین روند در هفته جاری نیز ادامه‌دار باشد. البته این نکته را باید درنظر داشت که درصورت واردات خودرو به صورت گسترده، قیمت خودروهای وارداتی که از قبل در بازار وجود داشتند به میزان بسیاری تحت تأثیر قرار گرفته و کاهشی خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۳۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا