سرور مجازی
فضای مجازی

سگ رباتی که به کمک امواج مغزی هدایت می‌شود

درحالی که سگ‌های بیولوژیکی به دستورات صوتی مانند نشستن، واکنش نشان می دهند قرار است سگ‌های رباتیک به زودی از طریق مغز افراد این دستورات را دریافت کنند. 

محققان با استفاده از حسگری به نام بیوسنسور شخصی را به عینک واقعیت افوزده مجهز کرده تا با استفاده از آن، سگ ربات امواج مغزی را تشخیص داده و دستورات را اجرا کند. هنگامی که رابینسون روی هدف خاصی متمرکز می‌‍شود حسگر زیستی امواج مغزی مربوطه را تشخیص می‌دهد و با کمک سیگنال‌ها مدارها را تقویت می‌کند.

این فناوری با استفاده از هولولنز که توسط محققان دانشگاه سیدنی (UTS) توسعه داده شده کار می کند و برای فرماندهی ربات های چهارپا مورد استفاده قرار می گیرد. سگ ربات، معمولاً با یک کنسول دستی کنترل میشود، اما در این مورد امواج مغزی اپراتور است که فرمان حرکت را می دهد و به اپراتور اجازه میدهد تا حالت آماده باش خود را حفظ و یا از دستان خود برای کارهای دیگر استفاده کند. برای کار با ربات فقط باید روی هدف  مورد نظر تمرکز کنید تا سگ ربات بتواند آن را شناسایی و دستور را اجرایی کند.

سگ رباتی که به کمک امواج مغزی هدایت می‌شود

محققان UTS و دفتر پیاده‌سازی و هماهنگی رباتیک و خودمختار ارتش (RICO) از دسامبر ۲۰۲۰ با یکدیگر همکاری کردند تا رابط‌های مغز و رایانه و کاربرد‌های تاکتیکی آن‌ها را بررسی کنند. 

پروفسور لین کشف کرد که چگونه نویز بدن و محیط را به حداقل برساند تا سیگنال واضح تری از مغز اپراتور دریافت کند. یکی دیگر از پیشرفت‌ها افزایش تعداد دستوراتی بود که اپراتور می‌تواند در یک دوره ثابت ارائه دهد. پروفسور یاکوپی جایگزینی برای حسگر‌های زیستی قدیمی ابداع کرد که برای تشخیص امواج مغزی، علاوه بر مشکلات خوردگی، دوام و مقاومت در برابر تماس با پوست از طریق مواد گرافن پیشرفته استفاده می‌شوند.

پروفسور  گفت: «ما توانسته‌ایم گرافن را که بسیار زیست‌سازگار و رسانا است، با بهترین فناوری سیلیکون ترکیب کنیم زیرا حسگر زیستی را انعطاف‌پذیر و قوی می‌کند.»


  • ایجاد حس لامسه در ربات ها به کمک پوست مصنوعی

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا