سرور مجازی
فضای مجازی

نحوه تمیز کردن پورت شارژ آیفون و آیپد

پورت شارژ آیفون ممکن است به دلایل مختلف همچون انباشته شدن گرد و غبار در شکاف‌ها کند شود و مشکلاتی را در اتصال کابل با گوشی یا آیپد ایجاد کند. به همین علت لازم است کاربران هر چند وقت یک بار پورت شارژر خود را تمیز کنند. در ادامه با سه روش به شما نحوه پاک کردن پورت شارژ را آموزش می‌دهیم.

چه ابزاری برای تمیز کردن لازم است؟

یکی از وسایلی که در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود خلال چوب است. کاربران با استفاده از این خلال می‌توانند به شکاف‌های کوچک دستگاه نفوذ کنند. همچنین این جسم به دلیل نارسانا بودن و نرم بودن خطری برای پین‌ها و کانکتور‌های مختلف که در داخل پورت قرار گرفته اند ندارد.
همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از دستمال کاغذی هرگونه آلودگی انباشته شده را از روی ابزار خود پاک کنند.

چگونه پورت شارژ آیفون و آیپد خود را تمیز کنیم

در ابتدا باید همه چیز را از دستگاه خود جدا کرده و آن را خاموش کنید. ( در حالت خواب یا آماده به کار قرار ندهید.)  این امر خطر ایجاد اتصال برق هنگام تمیز کردن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای انجام این کار، کافی است دکمه‌های Home و پاور(تلفن همراه های قدیمی‌تر)  را فشار داده و نگه دارید، یا دکمه‌های کناری و افزایش صدا (برای دستگاه‌های جدیدتر) را فشار داده و نگه دارید، سپس کنترل «slide to power off» را به سمت راست بکشید تا خاموش شود. با انجام این کار، ابزار انتخابی خود را با دقت وارد درگاه شارژ کنید و به آرامی به جلو و عقب بکشید. تا تمام آلودگی‌ها از دستگاه پاک شوند.

تمیز کردن پورت شارژ

وقتی کارتان تمام شد، ممکن است مقداری زباله در قسمت بیرونی درگاه باقی بماند. آن را با احتیاط پاک کنید تا در درگاه قرار نگیرد، سپس دستگاه خود را دوباره روشن کنید. اگر قبلاً با اتصال کابل‌های شارژ مشکل داشتید، کابل را دوباره وارد کنید تا اتصال تازه تمیز شده را آزمایش کنید. اگر باز هم مشکل داشت، دوباره فرآیند تمیز کردن را تکرار کنید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، احتمالاً باید آن را برای تمیز کردن مناسب به فروشگاه اپل ببرید.


بیشتر بخوانید

  • نحوه فعال کردن حالت تاریک در ویندوز ۱۱

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا