سرور مجازی
اقتصادی

خبر بانک مرکزی درباره پول‌های آزاد شده/ منابع آزاد شده اینجا هزینه می‌شود

خبر بانک مرکزی درباره پول‌های آزاد شده/ منابع آزاد شده اینجا هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی قمری وفا – مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ، در توئیتی تأکید کرد: منابع ارزی آزاد شده از کره جنوبی که معادل ۵.۵۷۳.۴۹۲.۰۰۰ یورو بوده در حساب شش بانک ایرانی در قطر فعال است.

به گفته او، طبق تاکید رئیس‌کل بانک مرکزی کلیه منابع مربوطه جزو ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده می‌شود.

گفتنی است؛ چندی پیش از سوی بانک مرکزی اعلام شد که حساب بانکی شش بانک ایرانی در بانک‌های قطر برای واریز منابع ارزی آزاد شده افتتاح شده و منابع مذکور به زودی از طریق مبادلات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس، انتقال منابع ارزی به این حساب‌ها در بانک‌های ایرانی برای مصارف مورد نیاز به صورت مبادلات بانکی خواهد بود و با آزادسازی این منابع ارزی بازار اسکناس با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

اکنون با توجه به پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق که باعث آزادسازی این منابع (که حدود هفت میلیارد دلار بود و طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت) شده است، هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالت پذیرفته شده و تمامی این منابع یورویی به حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر وایز شده است.

لازم به تاکید است؛ سایر منابع ارزی ایران نیز به زودی در دسترس قرار می‌گیرد که اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری مشاهد خواهد شد.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا