نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

شیائومی 13 احتمالا اواخر سال با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی می‌شود

کوالکام ماه گذشته از اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک رونمایی کرد و انتظار می‌رود بسیاری از گوشی‌های پرچمدار آینده با این چیپ وارد بازار شوند. حالا یکی از منابع توضیحات جدیدی درباره نسل بعدی چیپ کوالکام با نام احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه کرده و ادعا می‌کند شیائومی 13 اولین گوشی با این چیپست خواهد بود.

طبق توییت جدید Abhishek Yadav، منبع معتبر حوزه فناوری، اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان چیپست پرچمدار نسل بعدی کوالکام برای گوشی‌های موبایل، دارای پیکربندی خوشه‌ای منحصر‌به‌فردی خواهد بود. طبق گفته او این چیپ 4 نانومتری که با لیتوگرافی TSMC ساخته می‌شود، دارای یک هسته Cortex X3، دو هسته A720 و A710 و سه هسته A510 خواهد بود. همچنین کوالکام برای عملکردهای گرافیکی چیپ خود از پردازشگر گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند.

شیائومی 13 با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2

در ادامه این توییت ادعا شده که اواخر سال جاری، دو گوشی مجهز به چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2 وارد بازار خواهند شد که یکی از آن‌ها می‌تواند نسل بعدی پرچمدار چینی‌ها، یعنی شیائومی 13 باشد.

البته در حال حاضر برای تایید این گزارش بسیار زود است و باید منتظر ارائه اخبار بیشتری درباره چیپ آینده کوالکام یا گوشی شیائومی باشیم.

جدیدترین چیپ معرفی شده توسط کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 موفق شده تا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد که این امر، چیپ‌های آینده شرکت آمریکایی را قابل انتظارتر می‌کند. اخیرا دستگاه ناشناخته‌ای با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در بنچمارک آنتوتو، موفق شده بود تا امتیازی نزدیک به 1.1 میلیون را کسب کند.

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک دارای یک هسته 3.2 گیگاهرتزی Kryo Prime است و در کنار آن سه هسته 2.75 مگاهرتزی Kryo Gold و همچنین چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Kryo Silver قرار دارند. در بخش پردازشگر گرافیکی هم با آدرنو 730 روبه‌رو هستیم.

مجله خبری mydtc

خروج از نسخه موبایل