سرور مجازی
تکنولوژی

جک دورسی با همکاری رپر آمریکایی، آکادمی آموزش بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

«جک دورسی»، مدیرعامل سابق و یکی از بنیانگذاران توییتر و مدیرعامل شرکت خدمات مالی Block، با همکاری «شان کارتر» رپر معروف آمریکایی مشهور به جی-زی (Jay-Z)، آکادمی آموزش رایگان بیت کوین خود را در مجتمع مسکونی Marcy Houses واقع در نیویورک راه‌اندازی می‌کند.

هدف از تشکیل این آکادمی، ارائه آموزش‌های مالی لازم با تاکید بر بیت کوین است که شامل کلاس‌های حضوری و آنلاین رایگان می‌شود تا علاقه‌مندان را برای استقلال مالی خود آماده کند. از «لامار ویلسون»، مدیر سایت Black Bitcoin Billionaire و «ناجا جی. رابرتز» بنیانگذار و مدیرعامل Crypto Blockchain Plug به عنوان مدرس‌های دوره یاد شده است.

هدف جک دورسی از این دوره آموزشی

جک دورسی

جک دورسی در توییتر نوشت:

«برای بسیاری در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی، بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک ابزار مهم است. ما اعتقاد داریم چنین پتانسیلی در جوامع ایالات متحده نیز وجود دارد و هدف ما این است تا ثابت کنیم که وجود ابزارهای قدرتمند، باعث می‌شود تا مردم استقلال بیشتری داشته باشند.»

نوشته های مشابه

دورسی همچنین در رشته توییت به گسترش این برنامه در آینده اشاره کرد و گفت «به زودی چیزهای بیشتری در راه است».

جی-زی نیز در توییتر خود می‌نویسد:

«هدف اصلی این است که ابزارهایی را برای افراد ایجاد کنیم تا برای خود و سپس جامعه اطرافشان استقلال ایجاد کنند.»

جک دورسی

با این وجود، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روشی برای ثبات اقتصادی افراد کم درآمد، روش تضمین شده‌ای به حساب نمی‌آید. با توجه به نوسانات این بازار و افزایش کلاهبرداری‌ها، این نگرانی وجود دارد که این پروژه تاثیر منفی روی شرکت‌کنندگان خواهد گذاشت. «آستین روبی»، یکی از فعالان حوزه کریپتو در واکنش به این خبر در توییتر می‌نویسد:

«اگر از ساکنان Marcy Houses سوال کنید که نیازهای خود را چگونه به بهترین نحو ممکن برآورده می‌کنند، چند نفر آن‌ها به کلاس بیت کوین اشاره خواهند کرد؟»

دورسی و جی-زی از علاقه‌مندان قدیمی بیت کوین محسوب می‌شوند که تاکنون همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند. علاوه بر کار روی سرویس پخش موسیقی TIDAL که جی-زی سال گذشته آن را به دورسی فروخت، این دو سال گذشته با هدف افزایش محبوبیت بیت کوین در هند و آفریقا، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دادند. آکادمی بیت کوین هم به واسطه کمک‌های مالی شخصی این دو کارآفرین تامین می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا