سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

زوم برای جبران مشکلات حریم خصوصی خود ۸۵ میلیون دلار غرامت می‌پردازد

زوم به خاطر مشکلات امنیتی و حریم خصوصی قبلی خود حالا در پرونده‌ای پذیرفته تا با پرداخت ۸۵ میلیون دلار به جبران خسارت ناشی از نقض حریم خصوصی و ایراد موسوم به Zoombombing بپردازد. طبق این توافق، لازم است تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه‌تری به کار بسته شود و کارمندان زوم هم آموزش‌های ویژه‌تری در زمینه حریم خصوصی دریافت کنند.

قاضی «لوسی کو» می‌گوید زوم عمدتا با استناد به بند ۲۳۰ از قانون نزاکت در ارتباطات آمریکا از خود در برابر پدیده Zoombombing دفاع می‌کرد. این پدیده به معنای نفوذ ترول‌های اینترنتی به صفحات چت و آزار کاربران سرویس زوم است.

این پرونده در نهایت می‌تواند به پرداخت غرامت به کاربران منجر شود، اما رقم غرامت پرداختی چندان زیاد نخواهد بود. مشترکان سرویس زوم می‌توانند ۱۵ درصد از هزینه پرداختی خود را پس بگیرند یا ۲۵ دلار غرامت دریافت کنند. این رقم برای بقیه کاربران ۱۵ دلار خواهد بود. اگرچه زوم حدود ۱.۳ میلیارد دلار از فروش اشتراک‌های Zoom Meetings کسب درآمد داشته، وکلای شاکیان مدعی‌اند که رقم توافق ۸۵ میلیون دلاری با توجه به شرایط موجود معقولانه است.

زوم در بیانیه‌ای در واکنش به این خبر گفت: «حریم خصوصی و امنیت کاربران اولویت اول زوم است و ما قدر اعتمادی را که کاربران به ما دارند، می‌دانیم.» این شرکت پذیرفته که اگر میزبانان اتاق یا سایر شرکت‌کنندگان آن در زمان حضور در جلسات در حال استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشند، این مسئله را به اطلاع بقیه کاربران برساند.

تعداد کاربران سرویس زوم از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا ۶ برابر شده چون افراد بیشتری از داخل خانه کار می‌کنند و باید با یکدیگر ارتباط تصویری داشته باشند. زوم در ماه ژانویه ۲۰۲۰ حدود ۸۲ هزار کاربر داشت، اما این رقم تا ماه آوریل ۲۰۲۱ به ۴۹۷ هزار رسید. با این حال، میزان رشد کاربران زوم با افزایش شمار افرادی که واکسن زده‌اند و به محل کار بازگشته‌اند، آهسته‌تر از قبل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا