سرور مجازی
فضای مجازی

رونمایی از تاکسی پرنده ای که بدون خلبان کار می‌کند

شرکت Mayman Aerospace از یک نمونه اولیه تاکسی پرنده آماده پرواز با نام P۲ Speeder Air رونمایی کرد.

به گزارش interestingengineering، دیوید میمن مدیرعامل و بنیانگذار شرکت JetPack Aviation که شرکت مادر میمن ایرواسپیس است گفت: “ما یک دهه پیش JetPack Aviation را راه‌اندازی کردیم و این تجربه به خوبی به توسعه فناوری ما کمک کرده است، اما همین طور که به آینده نگاه می‌کردیم، متوجه شدیم که به برندی نیاز داریم که به وضوح، حرفه ما را تعریف کند.”

در حال حاضر صد‌ها هواپیمای برقی EVTOL در حال توسعه هستند، اما چیزی که P۲ Speeder را متمایز می‌کند این است که این وسیله به جای اینکه با باتری و موتور‌های برقی تغذیه شود، هشت موتور جت دارد که با کربن خالص صفر و یا با سوخت هوانوردی پایدار (SAF) کار می‌کند. بدنه فیبر کربنی هواپیما تقریباً به اندازه یک موتور سیکلت است. این هواپیما می‌تواند برای پرواز‌های خودمختار یا خلبانی از راه دور تنظیم شود.

P۲ Speeder همچنین می‌تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل بار صنعتی عمل کند که برای بلند کردن ۴۵۰ کیلوگرم بار و ۶۴۰ کیلومتر پرواز با سرعت بیش از ۸۰۰ کیلومتر در ساعت در حالت بدون خلبان طراحی شده است.

تاکسی پرنده خودران

میمن در مصاحبه‌ای گفت: “اگر قصد دارید محموله خاصی را حمل کنید و می‌خواهید آن هواپیما برد و سرعت مشخصی داشته باشد، تنها راه برای انجام این کار با فناوری فعلی موتور‌های توربین است. ” P۲ Speeder زاویه توربین‌های جت خود را توسط یک سیستم کنترل الکترونیکی در داخل هواپیما کنترل می‌کند که در صورت از دست دادن تعادل، فوراً نیروی رانش موتور را متعادل می‌کند.

میمن افزود: “این در واقع حاصل کمک یک هوش مصنوعی است که در لحظه می‌فهمد وسیله نقلیه به چه چیزی نیاز دارد، بنابراین می‌تواند شروع به دستور دادن به موتور‌ها برای بالا یا پایین رفتن کند.” شرکت Mayman Aerospace در حال کنار زدن محدودیت‌های پرواز عمودی است. این شرکت در حال حاضر با سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای دریافت جواز پرواز تاکسی پرنده خود همکاری می‌کند.

شرکت مذکور همچنین در حال گفت‌وگو با مشتریان بالقوه در بخش‌های مختلف است. آزمایش‌های پرواز از راه دور “P ۲ Speeder” قرار است در سه ماهه سوم امسال آغاز شود، در حالی که آزمایش‌های پرواز خودران این وسیله برای اواخر سال برنامه‌ریزی شده است.


بیشتر بخوانید

  • تاکسی‌ های پرنده برفراز آسمان رم تا سال ۲۰۲۵

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا