سرور مجازی
تکنولوژی

ثبت 8 شکایت جدید علیه متا؛ اینستاگرام و فیسبوک به جوانان آسیب می‌رسانند

هشت دادخواست جدید علیه شرکت متا تنظیم شده که ادعا می‌کنند غول فناوری پلتفرم‌های خود از جمله فیسبوک و اینستاگرام را به گونه‌ای طراحی کرده که تجربه آن برای جوانان اعتیادآور است. شاکیان این پرونده‌ها ادعا می‌کنند که پلتفرم‌های متا باعث آسیب رساندن به کاربران و ایجاد اختلال‌هایی برای آن‌ها می‌شود.

طبق گزارش اینسایدر، شرکت حقوقی Beasley Allen Law که هفته گذشته هشت شکایت را در برخی ایالات‌های آمریکا از جمله کلرادو، فلوریدا و تگزاس مطرح کرده، ادعا می‌کند که کاربران جوان با استفاده بیش از اندازه از فیسبوک و اینستاگرام به خودآزاری روی می‌آورند یا در غذا خوردن یا خواب خود با اختلال مواجه می‌شوند.

متا

سال گذشته اسنادی فاش شده بود که نشان می‌داد متا (فیسبوک در آن زمان) از اعتیاد 360 میلیون کاربر به پلتفرم‌های خود اطلاع دارد. «اندی برچفیلد»، یکی از وکلای این شرکت حقوقی، با اشاره به این موضوع در بیانیه‌ای گفت:

«متهمان می‌دانند که محصولات و خدمات مرتبط آن‌ها برای کودکان و نوجوانان خطرناک است، اما همچنان اطلاعات خود را کاملا نادیده می‌گیرند.»

نوشته های مشابه

یکی از شکایت‌ها توسط یک مادر اهل ایالت تنسی تنظیم شده که ادعا می‌کند، استفاده بسیار زیاد از محصولات متا باعث شده تا دختر 15 ساله‌اش افکار خودکشی و آسیب رساندن به خود داشته باشد. طبق اسناد دادگاه، وکلای این زن گفته‌اند که دختر او در تمام طول روز نوتیفیکیشن‌هایی از برنامه‌ها دریافت می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا او به آن‌ها اعتیاد پیدا کند.

پاسخ سخنگوی متا به شکایت‌ها

متا

به دنبال این اخبار، سخنگوی متا به بلومبرگ گفت که پلتفرم‌های این شرکت اکنون دارای ویژگی‌هایی هستند که به والدین اجازه می‌دهد استفاده روزانه فرزندان خود را نظارت کنند و همچنین با استفاده از نوتیفیکیشن‌ها تلاش شده تا به آن‌ها درباره استفاده بیش از اندازه اطلاع‌رسانی شود.

در نهایت باید اشاره کرد که این اولین شکایت‌هایی در این رابطه محسوب نمی‌شود و تاکنون شکایت‌های مشابه دیگری علیه متا گزارش شده است. به عنوان مثال در اوایل سال جاری گفته شده بود که اینستاگرام و اسنپ‌چت با پلتفرم مضر و اعتیادآور خود باعث خودکشی یک پسر 17 ساله شده‌اند. همچنین اواخر سال گذشته یک مادر با شکایت از متا ادعا کرده بود که پلتفرم‌های آن باعث خودکشی دختر 11 ساله‌اش شده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا