سرور مجازی
تکنولوژی

این پهپاد با کمک هوش مصنوعی اهداف زیر آب را با دقت بالایی تشخیص می‌دهد [تماشا کنید]

پهپاد FiFish که توسط شرکت QyseaTechnology توسعه داده شده با استفاده از پلتفرم بینایی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود، می‌تواند به صورت کاملا مستقل هدف خود را تشخیص داده و دوربین‌های خود را روی آن متمرکز کند.

سیستم هوش مصنوعی آن که AI Vision Lock نام دارد از طریق نسخه به‌روز شده برنامه کنترل دستگاه فعال می‌شود و روی گوشی یا تبلت کاربران، یک فید زنده از دوربین HD پهپاد‌ را به آن‌ها نشان می‌دهد. در این شرایط، کاربران باید نقطه مورد نظر خود را روی تصویر انتخاب کنند تا پهپاد آن نقطه را در مرکز دید دوربین خود قرار دهد.

متمرکز کردن دوربین پهپادهای زیردریایی که از راه دور کنترل می‌شوند و در آب جاری هستند، روی یک هدف مشخص، می‌تواند کار بسیار دشواری باشد.

نوشته های مشابه

تنظیم خودکار دوربین پهپاد

برای پهپاد‌ Qysea Technology سیستم ناوبری کور (Dead Reckoning) داخلی ساخته شده که می‌تواند در یک فضای سه بعدی، موقعیت اشیا را بر اساس بازخورد سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ خود به صورت دقیق متوجه شود.

در وب‌سایت Qysea درباره قابلیت متمرکز شدن روی یک هدف خاص پهپادها توضیح داده شده:

«پهپاد FIFISH به طور خودکار مرکز نمایشگر خود را به عنوان فوکوس ثابت در نظر می‌گیرد و هنگامی که زاویه یا وضعیت آن [توسط کاربران] تغییر کند، به طور خودکار موقعیت خود را دوباره تنظیم می‌کند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، هنگامی که پهپاد روی هدف خواسته شده کاربران قرار گرفته باشد، از طریق نرم‌افزار و دوربین موبایل خود می‌توان نحوه نمایش هدف را نیز تغییر داد. در واقع با کشیدن انگشت روی نمایشگر گوشی، می‌توان زاویه دید پهپاد‌ را نیز تغییر داد. همچنین با کشیدن انگشتان روی نمایشگر موبایل، پهپاد روی هدف کاربران زوم می‌کند یا از آن دور خواهد شد.

با این حالا درباره نحوه عرضه و ارائه خدمات این پهپاد هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا