سرور مجازی
فضای مجازی

بررسی تاثیری که هوش مصنوعی بر رابطه پزشک و بیمار می‌گذارد

کمیته حقوق بشر شورای اروپا (Council of Europe) در زمینه‌های زیست پزشکی و سلامت (CDBIO)، گزارش جدیدی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر رابطه پزشک و بیمار منتشر کرد. این گزارش توسط برنت میتلشتات، پژوهشگر ارشد و مدیر تحقیقات موسسه اینترنت آکسفورد، دانشگاه آکسفورد تهیه شده است.

به گزارش coe.int، تاثیر هوش مصنوعی بر رابطه پزشک و بیمار که در رابطه با اصول حقوق بشر است در کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و پزشکی زیستی در سال ۱۹۹۷ به عنوان کنوانسیون اویدو شناخته شد. اکنون تاثیر هوش مصنوعی بر رابطه پزشک و بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این گزارش به بررسی تأثیر حقوق بشر در هوش مصنوعی بر اساس شش موضوع می‌پردازد: ۱) نابرابری در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا ۲) شفافیت موضوع پیش رو برای متخصصان بهداشت و بیماران ۳) خطر سوگیری اجتماعی در استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی ۴) بودن رفاه مالی در حساب بیمار ۵) خطر خطا‌های سوگیری و غیره ۶) تأثیر بر حق حریم خصوصی

رابطه پزشک و بیمار

گزارش تاثیر هوش مصنوعی بر رابطه پزشک و بیمار در چارچوب برنامه استراتژیک شورای اروپا در مورد حقوق بشر و فناوری در پزشکی تهیه شده است. این گزارش با هدف قرار دادن حقوق بشر در توسعه و پیشرفت فناوری در حوزه زیست پزشکی کاربرد خواهد داشت. همچنین این گزارش به یک گروه تحقیقاتی جدید که در زمینه هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کند، کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

  • هوش مصنوعی در حوزه صدا به توسعه بیشتری نیاز دارد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا