سرور مجازی
فضای مجازی

فضاپیمای سیاره مشتری در حال آماده‌سازی برای یک مأموریت است

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در جنوب کالیفرنیا، یک قطعه اصلی از فضاپیمای کلیپر را تحویل داده و قرار است این فضاپیما مأموریتی در قمر یخی مشتری در سال ۲۰۲۴ انجام دهد.

به گزارش digitaltrends، جردن ایوانز، مدیر پروژه ماموریت در JPL، درباره این تحویل قطعه گفت: «این یک زمان هیجان انگیز برای کل تیم پروژه و یک نقطه عطف بزرگ است. این تحویل ما را یک قدم به راه‌اندازی و تحقیقات علمی فضاپیمای Europa Clipper نزدیک‌تر می‌کند.» این فضاپیما اکنون در حال مونتاژ و آزمایش نهایی قبل از یک مأموریت فضایی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری و کشف این موضوع است که آیا آب مایعی که گمان می‌رود در زیر پوسته یخی مشتری وجود دارد، ظرفیت ایجاد حیات را دارد یا خیر.

فضاپیمای سیاره مشتری

بدنه فضاپیمای Europa Clipper متشکل از یک سیلندر آلومینیومی حاوی وسایل الکترونیکی، رادیو، لوله‌های حلقه حرارتی، کابل‌کشی و سیستم محرکه است. این فضاپیما ۱۰ فوت (۳ متر) ارتفاع و ۵ فوت (۱.۵ متر) عرض دارد. JPL می‌گوید که با آرایه‌های خورشیدی و سایر تجهیزات قابل استقرار خود که برای پرتاب بسته بندی شده اند، این فضاپیما به اندازه یک خودرو SUV خواهد بود. با این حال، پس از استقرار کامل، آرایه‌های خورشیدی فضاپیما به اندازه یک زمین بسکتبال گسترش می‌یابد و آن را به بزرگترین فضاپیمای ناسا تبدیل می‌کند که تا کنون برای یک ماموریت سیاره‌ای ساخته شده است.

سیاره مشتری

به محض رسیدن به مقصد، Europa Clipper نزدیک به ۵۰ پرواز در قمر اروپای مشتری انجام خواهد داد. دانشمندان معتقدند که قمر اروپا دارای یک اقیانوس داخلی است که دو برابر بیشتر از تمام اقیانوس‌های زمین در خود آب دارد. ۹ ابزار علمی روی فضاپیما برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد جو، سطح و فضای داخلی قمر اروپای مشتری کار خواهند کرد، به این امید که اطلاعات کافی در اختیار دانشمندان قرار دهند تا تعیین کنند که آیا می‌تواند نوعی حیات در آب‌های زیر یخ مشتری وجود داشته باشد یا خیر. ناسا قصد دارد فضاپیمای Europa Clipper را با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس پرتاب کند که تا به امروز تنها سه بار از آن استفاده شده است.


بیشتر بخوانید

  • بررسی امکان پذیری حیات در مریخ

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا