سرور مجازی
تکنولوژی

گوگل مپس جزئیات بیشتری از آلودگی هوا را برای کاربران نمایش می‌دهد

در شرایطی که آلودگی هوا یکی از موضوعات نگران‌کننده تمام جوامع جهانی محسوب می‌شود، گوگل مپس از به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌های اندروید و iOS خود رونمایی کرده که در آن، کیفیت و میزان آلودگی هوای محیط اطراف کاربران نمایش داده می‌شود.

قابلیت نمایش میزان آلودگی هوا گوگل مپس که اولین بار سال گذشته گزارش‌هایی درباره آن منتشر شده بود، ظاهرا فعلا در دسترس کاربران ایالات متحده قرار گرفته و به کاربران نشان می‌دهد که چه انتظاری از هوا خواهند داشت. طبق توضیحات ارائه شده توسط گوگل، با وجود این ویژگی جدید، یک نقشه جدید تحت عنوان Air Quality به سرویس گوگل اضافه خواهد شد که با انتخاب آن، وضعیت هوا محیط اطراف به کاربران نمایش داده می‌شود.

گوگل مپس

رتبه بندی کیفیت هوا از صفر تا بیش از 400 متغیر است و اعداد کمتر نشان‌دهنده کیفیت هوا بهتری هستند. گوگل ادعا می‌کند که این داده‌ها بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی مانند EPA (سازمان حفاظت محیط زیست) و همچنین سرویس بررسی کیفیت هوا PurpleAir به دست می‌آید.

با وجود شاخص کیفیت هوا، کاربران بهتر می‌توانند در مورد بیرون رفتن خود و حتی زمان آن تصمیم بگیرند.

نوشته های مشابه
گوگل مپس

نمایش آتش‌سوزی‌های فعال در گوگل مپس

همچنین با نزدیک شدن به تابستان و اوج گرما، گوگل مپس ویژگی جدیدی را نیز به کاربران خود ارائه خواهد کرد. این قابلیت که با همکاری مرکز ملی آتش نشانی بین سازمانی (NIFC) توسعه داده شده، جزئیات مربوط به آتش‌سوزی‌های فعال ایالات متحده را به کاربران نمایش می‌دهد. کاربران برای دریافت این دسته از اطلاعات، باید عبارت «wildfires near me» را جستجو کنند تا جزئیات مربوط به محل حادثه به آن‌ها نمایش داده شود.

گوگل در چند وقت گذشته با معرفی قابلیت‌های جدیدی برای سرویس نقشه خود، تلاش کرده تا تجربه آن را بهبود دهد. به عنوان مثال، «ساندار پیچای» مدیرعامل غول موتور جستجو اخیرا گفته بود که گوگل مپس مسیریابی با کمترین میزان انتشار کربن را ممکن خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا