سرور مجازی
فضای مجازی

حساب‌های جعلی و ربات‌های توئیتر مورد بررسی قرار می‌گیرند

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، تحقیقاتی را درباره توئیتر به دلیل نگرانی از گزارش‌های اشتباهی که مربوط به تعداد ربات‌ها و سایر حساب‌های جعلی در این شبکه اجتماعی آغاز کرده است.

به گزارش engadget.com،  پکستون دادستان کل تگزاس در یک بیانیه مطبوعاتی ادعا کرد: حساب‌های نامعتبر ممکن است به افزایش ارزش توئیتر کمک کنند، بنابراین او قصد دارد تحقیقات خود را تحت عنوان قانون شیوه‌های تجاری فریبنده ایالت که از مشاغل و کاربران محافظت می‌کند، شروع کند.

درحال حاضر دفتر پکستون در حال پیگیری این پرونده است. به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قصد دارد پیشنهاد خود برای خرید توئیتر را پس بگیرد. ماسک چندین هفته است اعلام کرده که احتمالا تعداد ربات‌های این پلتفرم بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدیران فعلی آن گزارش داده‌اند.

دادستان کل

 به توئیتر دستور داده شده اسناد ویرایش نشده که تعداد کاربران فعال این شرکت از سال ۲۰۱۷، حجم حساب‌های نامعتبر در آن دوره و محاسبه نسبت حساب‌های جعلی را نشان می‌دهد، منتشر کند. توییتر مدت‌ها است که ادعا‌های سوگیری ایدئولوژیک را رد و از پکستون به دلیل ادعا‌های تلافی جویانه سیاسی شکایت کرده است.

توئیتر

شرکت توئیتر قبلاً اعلام کرده بود که حساب‌های جعلی کمتر از پنج درصد کاربران را تشکیل می‌دهند. پکستون نگرانی‌های ماسک را در مورد اکانت‌های جعلی که ممکن است ۲۰ درصد یا بیشتر از تمام حساب‌های توئیتر را تشکیل دهند، اعلام کرد. دادستان کل تگزاس از چندین شرکت فناوری از جمله گوگل (برای تجارت تبلیغاتی خود) و متا (به دلیل تشخیص چهره) به دلیل فعالیت هایشان شکایت کرده است، اما هنوز مشخص نیست که پکستون علیه توئیتر چه قصدی دارد.


بیشتر بخوانید

  • پیشنهاد ایلان ماسک برای تغییر فید الگوریتمی در توییتر

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا